Pacific Rim Uprising Review

De monsters zijn terug en in Pacific Rim Uprising staat er een nieuwe lading piloten klaar

Pacific Rim Uprising Movie Poster
Bron: Universal & Filmdepot | Pacific Rim Uprising

Het is alweer vijf jaar geleden dat het eerste deel van ‘Pacific Rim’ uit kwam. Waar Idris Alba één van de hoofdrollen in speelde. Tijd voor een tweede deel, want de film scoorde toch redelijk in Azië. En daarom zijn er een aantal elementen toegevoegd en/of vergroot om dat deel van de wereld nog meer aan te spreken.

Dit keer is het niet Guillermo del Toro die achter de camera staat. Maar Steven S. DeKnight is aan de beurt. In het verleden was hij verantwoordelijk voor de series ‘DareDevil’, ‘Angel’ en ‘Buffy The Vampire Slayer’. Toen ik dat las, wist ik niet zo goed wat ik van ‘Pacific Rim Uprising’ moest verwachten. Ook omdat ik het eerste deel niet had gezien, moest ik even inlezen waar het precies over ging. Lees de recensie na het verhaal en de trailer van de actie en science fiction film.

Dit is Pacific Rim Uprising

De piloten van de torenhoge Jaeger-robots gaan opnieuw de strijd aan met kolossale en allesvernietigende monsters. Jake Pentecost, een rebelse voormalig Jaeger piloot. Zijn vader offerde zichzelf op om de mensheid te redden van de Kaiju monsters. De zus van Jake is de leider van een nieuwe generatie piloten die zich verenigen tegen de dreiging. In hun voorbereiding om de grootste krijgsmacht te worden die de aarde ooit gekend heeft werkt Jake samen met zijn rivaal, de getalenteerde piloot Lambert. Daarnaast wordt Jake bijgestaan door de vijftienjarige Jaeger-hacker Amara.

De recensie van Pacific Rim Uprising

Tegenwoordig worden er heel veel verhalen verteld waarbij je fantasie op de proef wordt gesteld. Zoals het toveren in de Harry Potter films, de superhelden films van DC en Marvel. Maar daar komen films als ‘Pacific Rim Uprising’ bij. Waar er monsters van een andere dimensie naar de aarde komen. Iets waar ik aan het begin van de film aan moest wennen.

Pacific Rim Uprising Review
Bron: Universal Studios & Filmdepot | Pacific Rim Uprising

Toch ging ik mee in het verhaal en vond de opzet van het nieuwe verhaal goed was. Je krijgt te maken met nieuwe karakters waarbij je verschillende kanten krijgt te zien. Alles is met de computer gemaakt en dat valt in bepaalde scenes op. Wanneer je een groep van acteurs samen ziet staan. En dan zie je de lijn er om heen waar de effecten zijn toegevoegd.

Dat is ook het enige wat ik aan positiviteit te melden had. Want ‘Pacific Rim Uprising’ was voor mij één grote CGI film. Waar de plot flinterdun is en wat mij betreft te ver gegrepen is. Want er komen een aantal elementen in de loop van de film erbij. En dat voelde een beetje als valsspelen. Omdat de film vooral is gemaakt voor de Aziatische markt voelde ik mij een persoon op het verkeerde feest. Want het is en blijft een film dat het beste aan slaat in Azië.

Pacific Rim Uprising

Mijn conclusie is dan ook dat ‘Pacific Rim Uprising’ een film is dat je moet gaan zien wanneer je het eerste deel hebt gezien. Mocht je dat niet hebben. Geen probleem want voordat het verhaal begint wordt er een kleine compilatie afgespeeld. Zodat je weet wat er voorafgaand is gebeurd.

Harry Styles, Halsey, Joep Beving & Novo Amor brachten nieuwe muziek uit