Throwback Movie

Pixar’s Wall-E Review

De animatie film ‘Wall-E’ van Pixar laat zien hoe de toekomst eruit zou kunnen gaan zien

Wall-E Movie Poster
Bron: IMDB / Disney Pixar | Wall-E

In 2008 kwam de Pixar film ‘Wall-E’ uit. Een animatie film dat liet zien hoe de toekomst eruit zou kunnen gaan zien. Dit jaar wordt de film 10 jaar oud en goede reden om de film een recensie te geven. Want voor vele is dit een film die tot de pareltjes van de animatie studio hoort.

Regisseur Andrew Stanton en tevens één van de schrijvers van ‘Wall-E’ werkte ook aan andere grote Pixar films. Namelijk: ‘Finding Nemo’, ‘Finding Dory‘ en ‘A Bugs Life’. De stemmen van de verschillende karakters zijn ingesproken door onder andere: Ben Burt, Elissa Knight, Jeff Garlin en Sigourney Weaver.

Dit is Wall-E

Het is het jaar 2815. Terwijl de mensheid de planeet Aarde vanwege oververvuiling heeft moeten verlaten, is het kleine robotje WALL-E in zijn eentje nog steeds bezig met het schoonmaken van de verlaten planeet. Elke dag weer maakt hij van de grote bergen afval kleine pakketjes en neemt de unieke spullen die hij tegenkomt in het vuilnis mee naar huis. Op een dag wordt de robot EVE naar de planeet Aarde gestuurd om te onderzoeken of het leven op de planeet weer mogelijk is.

De recensie van Wall-E

De makers van Wall-E hebben er alles aan gedaan om de robot zoveel mogelijk op een mens te laten lijken. En dat is ook gelukt. Door de verschillende menselijke eigenschappen toe te voegen aan het personage zie het mechanisme niet meer. Omdat de robots de hoofdrol spelen in de film hebben de makers niet alleen bij de ‘hoofd robot’ er persoonlijkheden toegevoegd. Ook de rest van de robots hebben een sterkte persoonlijkheid.

Het verhaal van ‘Wall-E’ kan een toekomst beeld zijn wat er met de aarde kan gebeuren. Of het realistisch is weet ik niet, want je blijft altijd mensen houden die zich tegen beslissingen verzetten. Het kan over tig jaar toch gebeuren, en dan is dit iets wat ik zelf niet zou willen. Maar juist dat mensen gaan beseffen wat sommige keuzes voor gevolgen kunnen hebben. Op de natuur en de gehele aarde. En dat laten de makers van de film ook zien.

Wall-E Recensie
Bron: IMDB / Disney Pixar | Wall-E

De animatie is zoals je van Pixar kan verwachten geweldig gedaan. Zij hebben oog voor details en ook een blik aan ideeën die op een hele goede manier worden geanimeerd. Want je kan als studio ideeën hebben maar als het niet goed wordt getekend dan hang je. Ook het verwerken van humor is heel goed, zodat het onderwerp van een ‘vergane’ wereld wat lichter wordt. Tot op de dag van vandaag ben ik heel benieuwd wat zij met een ‘Wall-E 2’ zouden doen.

Mijn conclusie van de animatie film is dat ‘Wall-E’ een film is dat je moet hebben gezien. De animatie, verhaal en het menselijke bij de robots vormen een goede combinatie. En zo goed zelfs dat het een pareltje van een animatie film is om een traantje bij te laten. Ook al speelt Pixar het soms heel gemeen. Ga de film kijken, dat kan bijvoorbeeld bij de bekende on demand dienst Netflix.

televisie
De programmering rondom de feestdagen bij RTL