Bron: Warner Bros & Filmdepot | Ready Player One

Ready Player One Review

Regisseur Steven Spielberg lanceert een nieuwe blockbuster bij Warner Bros, tijd voor de Ready Player One review

Ready Player One Movie Poster

Regisseur Steven Spielberg gaat al flink wat jaren mee in de filmwereld. Er zijn klassiekers gemaakt die je tot op de dag van vandaag niet kan missen. Zoals ‘Jaws’, ‘E.T.’ en ‘Schindler’s List’. Daar hoopt Warner Bros en de regisseur een nieuwe film aan toe te kunnen voegen. Eerder dit jaar werd de film, gebaseerd op het boek van Ernest Cline. Tijd om mijn mening los te laten en voor de ‘Ready Player One Review’.

Daarbij halen de twee partijen alles uit de kast om deze film zo goed mogelijk te verkopen. Met lijst aan verwijzingen van films en games zou je verwachten dat er een breed publiek naar de bioscoop komt. Met deze en een aantal andere grote blockbuster films hoopt Steven Spielberg weer aan de top te komen. Want in de afgelopen jaren ontbrak het aan grote klappers van de bekende regisseur.

Ready Player One Review

De ‘Ready Player One review’ gaat over de film dat zich af speelt in 2045, de wereld staat op het punt om in te storten. Door het online virtuele universum OASIS, weten mensen afleiding en redding te vinden. Wanneer de geniale en excentrieke maker van het programma, James Halliday komt te overlijden, wordt er een wedstrijd gestart.

In de wedstrijd moeten er drie verschillende sleutels worden gevonden. Wanneer je de opdrachten en de sleutels hebt gevonden en behaald, krijg je de volledige controle over de OASIS en win je een fortuin aan geld. Maar vijf jaar later is het score bord nog redelijk leeg. Tot dat Parzival en Art3mis een stap verder komen.

De Ready Player One Review

Het project dat Steven Spielberg en Warner Bros zijn aangegaan is erg ambitieus. Zij hebben een film van een boek gemaakt en daarbij merk je al direct dat het kijken wordt belemmerd. Je weet dat de makers er alles aan moeten doen om het filmisch interessant te maken. Nu ben ik geen fanatieke gamer maar kan een aantal referenties in de film wel herkennen. Zoals hoe je een game speelt en hoe je erin gezogen kan worden.

Ready Player One Review

Ik wist de grote lijnen van het verhaal, maar niet hoe de film in zijn totaliteit zou worden opgebouwd. Waardoor ik tijdens het kijken moest zien hoe alles zich ontvouwde. In de eerste helft van ‘Ready Player One’ was ik alles aan het ontcijferen. Want het echte leven en de digitale versie lopen door elkaar heen. Ook hoe de ontwikkelaar James Halliday zijn eigen leven in het eind spel had verweven.

Dit haalde mij weg van alle visuele effecten die je in de film ziet, want het verwerken van het verhaal zette mij aan het denken. Wanneer je het verhaal eenmaal door hebt kon ik genieten van alles wat er op het scherm gebeurde. Wat wel heel snel ging waren de shorts en scenes waarbij Steven Spielberg zelf een aantal easter eggs had ingebouwd. Van film en game karakters tot en met een scene waarbij je terug gaat naar een horror klassieker. Alleen moet je niet knipperen met je ogen want over het algemeen mis je de karakters.

Ready Player One Review

Wanneer ik de ‘Ready Player One review’ schrijf heeft Warner Bros al een volgend deel besteld. Zelf hoop ik dat het wat makkelijker wegkijkt. Het is een hele vermakelijke film om te kijken waar visueel gezien alles wordt gedaan om de kijker te plezieren. Door het verhaal ingewikkelder te maken wisten zij mij in het eerste deel te missen. Verder heb ik genoten van de meer dan twee uur durende film.

Sicario: Day Of The Soldado - Must see films van juli
Sicario: Day of the Soldado Review