DF-32558.dng

Red Sparrow Review

Regisseur Francis Lawrence en Jennifer Lawrence werkten samen aan de film Red Sparrow

Red Sparrow Movie Poster
Bron: 20th Century Fox & Filmdepot | Red Sparrow

Na de ‘Hunger Games’ franchise werken Francis en Jennifer Lawrence weer samen. Het is een bijzondere richting dat Jennifer Lawrence op gaat met haar rollen. Want na ‘Mother’ was het afwachten welke film zij een comeback zou maken. Nu was het al wel bekend dat ‘Red Sparrow’ er aan zat te komen. Maar wat het eind resultaat zou zijn was voor een lange tijd niet duidelijk.

Een aantal bekende acteurs zijn te zien in ‘Red Sparrow’. Namelijk: Joel Edgerton, Matthias Schoenaerts, Jeremy Irons, Mary-Louise Parker, Charlotte Ramplin en de Nederlandse Thekla Reuten. Het grappige of bijzondere aan de film is dat niet Russische acteurs de rollen van de Russen invullen. Maar als je het verhaal en de film hebt gezien, kan jij je wel voorstellen waarom.

Dit is Red Sparrow

Tegen haar wil wordt Dominika Egorova opgeleid tot een ‘sparrow’, een getrainde verleidster van de Russische veiligheidsdienst. Dominika leert haar lichaam als een wapen te gebruiken, maar heeft moeite haar eigenwaarde te behouden tijdens de onmenselijke training. In een oneerlijk systeem vindt ze haar kracht en ze groeit uit tot één van de beste aanwinsten van het programma.
Haar eerste doelwit is Nate Nash, een CIA-agent die verantwoordelijk is voor de meest gevoelige infiltratie in de Russische inlichtingendienst. De twee jonge agenten komen in een neerwaartse spiraal van aantrekkingskracht en bedrog terecht, wat een bedreiging vormt voor hun carrière, hun loyaliteit en de veiligheid van beide landen.

De recensie van Red Sparrow

Als je Jennifer Lawrence de afgelopen jaren hebt gevolgd, en dan heb ik het over haar uitspraken. Kan je begrijpen dat sommige mensen niet blijf met haar zijn. Ook al vecht zij voor gelijke salarissen tussen mannen en vrouwen als acteurs. Zij staat bij sommige films niet honderd procent achter de bedoeling van de film. Waardoor ik soms mijn vraagtekens heb wanneer ik naar een film kijk waar zij inzit.

Dit keer lijkt het anders te zijn, want zij werkt met een oude bekende. En op het eerste gezicht lijkt het een goede match te zijn. Want hij weet de actrice heel goed in beeld te brengen. Maar laat haar ook dingen doen die je niet eerder zag van Jennifer. Want zij gaat uit de kleren en ook helemaal. Van en blote borst tot een met een seks scene je krijgt het allemaal te zien. Wanneer je Red Sparrow in de bioscoop gaat zien, met bijvoorbeeld familie of vrienden. Dan kan het voor ongemakkelijke momenten zorgen.

Red Sparrow

Het verhaal van Red Sparrow speelt zich af in het Oosten van Europa. En daar is één van de Nederlandse actrice Thelka Reuten te vinden. Wanneer er een echte zaak zich voordoet dan begint het verhaal de goede richting op te gaan. Waar goede actie scenes en heel veel bloed te zien zijn. Dat is ook één van de goede kanten van de film. Want de actie film wind er geen doekjes om als het gaat om actie, bloed en scenes waar je soms bij weg moet kijken.

De twist in het verhaal, wanneer je denkt dat de Red Sparrow vast is gelopen is een verfrissende wending in het geheel. En wanneer de film beetje bij beetje alles laat zien, kan het zijn dat je met een open mondt zit te kijken. Want een aantal momenten zag ik niet aankomen.

Red Sparrow

De conclusie van Red Sparrow

Mijn conclusie is dan ook dat Red Sparrow heel goed door kan als een actie film. Er zijn een aantal elementen die ik zelf niet in de film zou hebben gedaan. Zoals te vele bloot dat er in zit. Niet dat ik iets tegen bloot heb. Maar dit ging voor mij een grens over. Jennifer Lawrence laat zien dat zij niet voor één bepaalde rol bekend hoeft te staan.

Want zij gooit alle gene over boort en laat zich helemaal gaan. Mocht Red Sparrow willen zien zonder dat je met rode oren naast je familieleden zit? Wacht dan tot dat de film te streamen of downloaden is. Of ga met mensen waarmee je deze film van begin tot het einde kan kijken naar de bioscoop.

The Heat and 28 Hotel Rooms