Met Ron Goossens: Low-Budget Stuntman is er een film neergezet waar harde humor de hoofdrol in heeft
Bron: Entertainment One Benelux & Filmdepot | Ron Goossens: Low-Budget Stuntman

Ron Goossens: Low-Budget Stuntman Review

Een aantal jaar geleden was er de televisie serie en films ‘New Kids’. Het was een groot succes, maar aan dat alles kwam een eind. Dat de heren met een nieuwe film zouden komen, was een kwestie van tijd. De film Ron Goossens: Low-Budget Stuntman’ waar het draait om Ron. Hij heeft zij leven niet op orde maar probeert ondanks alle tegenslagen er het beste van te maken.

Tijdens een avond flink doorhalen in de kroeg, heeft Ron niet de middelen om de rekening te betalen. Dit loop als snel uit de hand, waarbij Ron met een dronkenmansactie ternauwernood overleeft. Alles wordt vast gelegd op camera. Als barman en beste vriend Peter het filmpje van de amateurstunt online zet, gaat het viral. Een impresario ziet een gat in de markt; hij wil Ron Goossens gaan verhuren als low budget stuntman.

Ron is hier verre van gecharmeerd. Totdat hij er achter komt dat zijn vrouw Angela, de liefde van zijn leven, met zo’n beetje het hele dorp is vreemdgegaan. Ron wil haar, ondanks alles, niet kwijt en krijgt van Angela het ogenschijnlijk onmogelijke ultimatum. Als hij Nederlands meest succesvolle actrice Bo Maerten in bed weet te krijgen, dan blijft ze bij hem. We volgen deze held van een ‘stuntman’ in zijn alles verwoestende pogingen om Nederlands meest onbereikbare actrice te verleiden.

Als je naar de trailer van ‘Ron Goossens: Low-Budget Stuntman’ kijkt, weet je dat het een film is die je niet al te serieus moet nemen. Er is door de regisseurs Steffen Haars en Flip van der Kuil alles aan gedaan om het er zo low-budget eruit te laten zien. Alsof alles zich afspeelt op een filmset. Beide heren hebben samen meerdere films en series gemaakt. Zoals ‘New Kids Turbo’, ‘Bro’s Before Ho’s’ en ‘De Pulpshow’.

Voor vele zullen de grappen in Ron Goossens: Low-Budget Stuntman te ver gaan

De humor en manier van in beeld brengen is heel herkenbaar. Je hebt als kijker direct door dat je naar een film aan het kijken bent van deze regisseurs. Van de actie, humor en karakters. Het gaat er knetterhard aan toe, zowel de humor als actie. En je moet hier van houden, want het kan voor sommige ook te ver gaan.

Zoals de scenes die in ‘Ron Goossens: Low-Budget Stuntman’ zitten. Ron doet de stunt in een aantal fictieve films. Hij doet dat in onder andere ‘Bokito Revenge’, ‘De Naald’ en ‘Het Hofnarretje’. Een aantal gebeurtenissen bij elkaar die stuk voor stuk groot in het nieuws zijn geweest. Waardoor het voor sommige mensen te dichtbij kan komen.

Zelf kon ik er de humor wel van inzien, omdat zij het op zo’n manier hadden geschreven en in beeld hadden gebracht. Dat het subtiel was en de focus vooral lag op het verhaal van Ron en zijn relatie. Dat wil niet zeggen dat de humor in de rest van de film niet plat en recht in je gezicht zijn. Dat is vooral de kracht van de makers, om over de top en hard te zijn.

Ron Goossens: Low-Budget Stuntman werd afgemaakt hele goede cameo's en heel veel plezier

Zelfs de stunts die in ‘Ron Goossens: Low-Budget Stuntman’ worden gedaan kunnen er heftig uitzien. Wanneer Ron uit een raam valt of van de eerste verdieping een klap maakt, werkte dat bij mij vooral op de lachspieren. Het gebeurt op zo’n onbenullige en grappige manier. Dat je direct ziet dat dit een stunt is die eigenlijk is mislukt. Ondanks dat blijft Ron Goossens doorvechten voor alles.

Ron Goossens: Low-Budget Stuntman werd afgemaakt hele goede cameo’s en heel veel plezier

Een film als ‘Ron Goossens: Low-Budget Stuntman’ kan niet zonder een goede cameo. Er is een blik met bekende Nederlanders opengetrokken, die volgens mij volmondig ‘ja’ hebben gezegd. Van Waldermar Torenstra, Chris Zegers tot en met Bonnie St. Clair, het zijn stuk voor stuk mensen die zichzelf gigantisch op de hak nemen. Op beeld komen zij over als een karikatuur van zichzelf.

Het verhaal is te bizar voor woorden, maar daar gaat het in ‘Ron Goossens: Low-Budget Stuntman’ niet om. Op alles wat er om heen komt kijken ligt de focus. Wat bij mij vooral overkomt, is dat de mensen die betrokken zijn bij de film, gigantisch hard hebben moeten lachen. Het kan niet anders dat tijdens de opnames er momenten waren dat er de slappe lach was uitgebroken. Ondanks dat is er een film neergezet die voor de mensen zijn met een gevoel voor humor, dat richting de grove kant gaat.

Paramount Pictures hoopt het roer om te gooien met de nieuwe The SpongeBob Movie: Sponge on the Run trailer
The SpongeBob Movie: Sponge on the Run Trailer