this made my day tv

RTL XL komt met steeds meer eigen programma’s

Naast de vier RTL zenders breidt RTL XL zich uit!

RTL XL is druk bezig om eigen content online te zetten.
Zo begon het een aantal jaar geleden met Gooische Frieten.
De mini serie draaide om een friet kraam die in het Gooi staat.
Dit was maar het begin want zo probeert RTL XL ook abonnees te krijgen met een premium abonnement.
Voor een tientje per maand kan jij bij de meeste programma’s vooruit en terug kijken.

Afgelopen juni begon het online programma Boos van Tim Hofman.
Daarmee lieten de programma makers zien dat ook online een groot publiek is.
Alleen het publiek dat online televisie kijkt zijn vooral de jongeren.
Daar is het online programma mateloos populair! RTL kon natuurlijk niet achter blijven en er is een hele rits aan nieuwe programma op de website/app.

Wat is er zoal te zien?

Zo is Dave Roelvink verhuisd van RTL5 naar RTL XL om te laten zien dat hij op zichzelf gaat.
En laten de toekomstige modellen van Hollands Next Topmodel allerlei backstage beelden zien via RTL XL.
Daarnaast is er een oud bekende terug bij de zender en dat is Michelle Kox.
Zij maakt voor de zender een eigen variant op de rijdende rechter.
Met haar temperament en karakter helpt zij mensen die met problemen zitten.
Dit zorgt voor hele eerlijke en leuke video’s.
En deze week is er een nieuw programma bij gekomen.
Het online programma The Mix Up laat bekende Nederlanders en Youtubers bij elkaar komen.
En voor een dag ruilen ze van leven. Zo krijgen onder andere: Henny Huisman, Catherine Keyl, Bartho Braat en Mari van de Ven een kijkje in het online leven van de Youtubers.
Maar andersom krijgen de Youtubers van de verschillende kanalen een kijk in het leven van de bekende Nederlanders.

Gaat RTL XL scoren met de nieuwe programma’s?

Wat de online aanbieder goed doet is het feit dat de filmpjes niet extreem lang zijn.
De meeste duren maximaal 15 minuten. Je kan het prima tussendoor kijken.
Ik sta er niet raar van te kijken als er nog veel meer aan komt.
Want als dit eenmaal aanslaat heeft RTL XL goud in handen.
Zo krijg je een jonge doelgroep op je website om verschillende programma’s te kijken.
En als je eenmaal kijkt klik je misschien ook wel door naar andere programma’s van de zender.

Ik vind dit super slim van de zender.
Zeker in de tijd dat er steeds meer online gebeurd.
Zo kijken veel mensen de programma’s in een volgorde zoals ze dat zelf willen.
En met de toevoeging van de korte en kleine programma’s bied je online wat extra’s als je kijkt via RTL XL.

Latest Reviews

Ook interessant
Movie Soundtrack
Suicide Squad: The Album