Bron: The Searchers & Filmdepot | Second Act

Second Act Review

Jennifer Lopez is terug met een romantische komedie, dit keer met Second Act

De laatste jaren had Jennifer Lopez de focus vooral op het acteren. Zij bracht muziek uit, en tussen de verschillende releases was zij te zien in een televisieserie of film. Eind 2018 was de zangeres en actrice te zien in de romantische komedie ‘Second Act’. Waar zij naast de hoofdrol, ook als producer achter de schermen aan het werk was.

De film ‘Second Act’ gaat over de 40-jarige Maya. Zij is zeer succesvol als assistent-manager bij een lokale supermarkt. Wanneer haar een positie als filiaalmanager wordt geweigerd omdat zij geen diploma heeft, zinkt de moed haar in de schoenen. Maar als ze door de nodige hulp mag solliciteren voor een topfunctie bij een multinational van verzorgingsproducten.

Weet zij de CEO te overtuigen dat zij de geschikte kandidaat is. Met torenhoge verwachtingen en een levensstijl waar ze altijd al van droomde, moet Maya bewijzen dat ervaring misschien wel waardevoller is dan een diploma. Door alle ervaringen leert zij zichzelf steeds beter kennen.

Als je na het zien van ‘Second Act’ denkt dat de humor je bekend voor kan komen, dat kan kloppen. Want regisseur Peter Segal maakte in het verleden de komedies ‘Naked Gun 33 1/3: The Final Insult’, ’50 First Dates’ en ‘The Longest Yard’. Daar komt bij dat één van de schrijvers al vaker met Jennifer Lopez heeft gewerkt. Het gaat om Elaine Goldsmith-Thomas. Zij werkte samen onder andere aan ‘Maid in Manhattan’ en ‘The Boy Next Door’.

Second Act past in het rijtje van de voorgaande films van de zangeres en actrice

Als je naar de cv van Jennifer Lopez kijkt, zie je dat er een rode draad door de films gaat. Er zijn een aantal elementen die in de romantische komedies keer op keer terugkomen. Zoals de kleding, de herkenbare verhaallijn en de karakters die naast haar in de film zijn te zien. Zoals de vriendin of vriendinnen die haar de nodige informatie geven om verder te gaan.

De romanische komedie ‘Second Act’ zie je Jennifer Lopez op haar best, wanneer er veel drama in de film is. Zelf werd de spanning over het grote geheim scene na scene opgebouwd. Waardoor je een enorme klap aan ziet komen. Ondanks alles lijkt dat mee te vallen. Met de film wordt er een power vrouw neer gezet, waarbij je met een beetje bluffen heel ver kan komen. Zolang je goede ideeën hebt tenminste.

Het verhaal wordt heel ingewikkeld gemaakt. Wat mij betreft had de focus op het werk kunnen liggen. In ‘Second Act’ is de verhaallijn over adoptie en wie haar dochter zou kunnen zijn, er tussen gepropt. Wat voor mij als kijker alleen maar meer spanning opwekt, en de ravage alleen maar erger lijkt te worden. Ook al wordt het later verzacht en komt het zoals altijd toch weer goed.

Wat ik hele goed vond was de muzikale ondersteuning. Het waren mooie rustige nummers, die tijdens bepaalde scenes de emotie of juist te twijfel van Jennifer Lopez haar karakter heel goed versterkte. Iets anders wat ik heel leuk vond waren de ondersteunende rollen oftewel de bijrollen. Die maakte de film leuker, en de humor verzachte of haalde de druk van de ketel.

Een boodschap kan niet ontbreken in Second Act

In ‘Second Act’ zijn een aantal bekenden die te zien zijn. Naast Jennifer Lopez waren dat: Vanessa Hudgens, Leah Remini, Treat Williams en Milo Ventimiglia. Mijn laatste punt gaat over de boodschap van de film. Want in de film wordt stil gestaan bij vacatures, en hoe daar mee om wordt gegaan. In Nederland ben je meer met een diploma in plaats van ervaring, terwijl iemand met veel ervaring heel goed weet hoe bepaalde handelingen moeten gebeuren.

Mijn conclusie van ‘Second Act’ is dat deze film het kijken waard is. Heb geen hele hoge verwachtingen. Want je krijgt humor, spanning en Jennifer Lopez zoals je dat tot nu toe gewend bent. Het is geen must om de film in de bioscoop te zien. De boodschap en humor komt thuis ook heel goed over.

Emmet’s Holiday Party: A LEGO Movie Short