Bron: Netflix | Sextuplets

Sextuplets Review

Marlon Wayans kan zijn verschillende persoonlijkheden tot leven brengen

5.8
De verschillende karakters van Marlon Wayans komen in beeld

Bron: Netflix | Sextuplets

Acteur Marlon Wayans gaat al een aantal jaar mee in de filmwereld. Toch maakte hij een aantal jaar geleden de overstap naar Netflix. Waar hij, naar mijn idee, de nodige vrijheid krijgt om daar content te maken. Denk aan de film ‘Naked‘ en de komedie serie ‘Marlon’. Mocht met deze titels geen lampje gaan branden? Het begon allemaal met ‘White Chicks’ en ‘Little Man’. Tijd om de nieuwste aanwinst, ‘Sextuplets’ van een recensie te voorzien.

De film ‘Sextuplets’ vertelt het verhaal van Alan, een aanstaande vader die opgroeide met de overtuiging dat hij enig kind was. Op zoek naar zijn biologische moeder komt Alan oog in oog te staan met een broer waarvan hij nooit wist dat die bestond, Russell, die hem helpt hun geheime status als zesling te achterhalen. Al snel beginnen ze aan een spontane roadtrip om hun extra broers en zussen op te sporen, maar niet voordat Alan zich afvraagt of het verkennen van zijn wortels een enorme vergissing was.

Voordat ik aan de film begon, had ik het idee dat Marlon Wayans met deze film terug ging naar zijn begin tijd. Waarmee hij liet zien dat je met protheses en make-up een totaal ander karakter neer zou kunnen zetten. Vandaag de dag kan je daar ook de digitale afwerking aan toevoegen, want dat kan veel uren in de make-up schelen. Plus de kosten kunnen veel lager zijn.

Je moet van de humor in de Netflix film houden, om het te waarderen

Bron: Netflix | Sextuplets

Van ‘Sextuplets’ kan je niet veel verwachten. Het is en blijft een Netflix film, daar komt bij dat Marlon Wayans met zijn humor een bepaald publiek weet te bereiken. In deze film was heel duidelijk dat de humor uit ‘Little Man’ en ‘Naked’ hierin terug komt. Het is platte- en slapstick humor. Waar ik niet altijd om kan lachen. Waardoor de film te veel kabbelde en mezelf moest dwingen om te blijven kijken.

Wat een vooruitgang is qua humor, is dat er goed over na gedacht is over het vooruit plannen van bepaalde scenes. Er moeten in het begin een aantal gebeurtenissen en elementen worden uitgelegd, zodat jij als kijker later kan lachen om wat er gebeurd. Dat moet je wel onthouden als kijker, bij mij lukte dat wel. Omdat het soms iets te geforceerd wordt overgebracht.

Het acteer werk van Marlon Wayans is heel goed. Hij weet met ieder karakter iets nieuws aan de film toe te voegen. Van stereotype karakters tot en met een samenvoegsel van een aantal vrouwelijke rappers. Waardoor de humor en voortgang van de film werd veranderd. Bij de ene karakter kon ik dat waarderen, zoals Dawn.

Terwijl een ander karakter de film naar een totaal andere kant op liet gaan. Waardoor ik met de nodige vraagtekens voor de televisie zat. Het duurde een aantal seconden om weer in de film te zitten en de context van de scene te begrijpen. Er werd te veel leemte in het verhaal gepropt. Waardoor ‘Sextuplets’ een film is waarbij je goed moet opletten en moet focussen op wat er gebeurd.

Het gebruik van protheses, make-up en digitale afwerking hebben de film geholpen

Bron: Netflix | Sextuplets

Wat ook heeft geholpen is de make-up en digitale afwerking bij de film. Je ziet in sommige scenes dat er voor de digitale weg is gekozen, zoals een stier. Dat scheelt in de kosten, ook al zag het er soms heel goed uit en in andere scenes niet al te best. Ook heeft de computer een handje geholpen om de verschillende karakters samen in beeld te krijgen. Dat zag er goed uit, toch haalde het mij uit de film omdat ik daar juist op ging letten.

Ik heb het tot nu toe alleen gehad over de inbreng van Marlon Wayans. Toch wil ik twee andere actrices niet uitvlakken. Bresha Webb en Molly Shannon wisten zich goed staande te houden naast de over de top performance van Marlon. Van een liefdevolle echtgenote, zij had snel door wat er speelde. Tot en met een bazin, zij had er wel zin in. Twee totaal verschillende rollen die mij op een positieve manier opvielen.

Alles bij elkaar opgeteld, is ‘Sextuplets’ een vermakelijke film om naar te kijken. Wanneer jij je verwachtingen bijstelt naar beneden, kan de film alleen maar meevallen. De humor is oké, het acteer werk is goed. Het is leuk om te zien hoe creatief het team samen met Marlon Wayans bezig is geweest. Ik geef de film een 5,8. Welk cijfer geef jij de film? Laat jouw persoonlijke recensie onder dit bericht achter.

Sextuplets Review
Marlon Wayans probeert met 'Sextuplets' terug te gaan naar zijn begin tijd. De technieken van nu helpen hem om het nog beter in beeld te brengen. Dankzij de verschillende karakters gaat het verhaal alle kanten op, waarbij de platte- en slapstick humor als rode draad door de film gaat.
5
7
6