Sicario: Day Of The Soldado - Must see films van juli
Bron: Independent Films & Filmdepot | Sicario: Day Of The Soldado

Sicario: Day of the Soldado Review

Het kartel krijgt weer te maken met de huurmoordenaar in Sicario: Day of the Soldado

Bron: Independent Films & Filmdepot | Sicario: Day of the Soldado

De verwachtingen van een vervolg lagen heel erg hoog. Het eerste deel van ‘Sicario‘ was een film waarbij de spanning constant te voelen was. Als je het eerste deel hebt gezien, hoop je dat ook met het tweede deel ‘Sicario: Day of the Soldado’ te krijgen. Achter en voor de schermen was er het één en ander veranderd. Zo is Denis Villeneuve niet de regisseur van deel twee, en zie je Emily Blunt niet terugkeren.

Voor Stefano Sollima een grote druk om de fans tevreden te stellen. Hij maakte een aantal televisie series en films, maar die zijn geen wereldwijde hit geweest. Natuurlijk draait het bij ‘Sicario: Day of the Soldado’ ook om het kartel en hoe de Amerikaanse overheid daar mee om gaat. Agent Matt Graver en Alejandro zijn wel van de partij en zij moeten er voor zorgen dat de dochter van de kartel leider weer veilig thuis komt.

Dat betekend dat Josh Brolin en Benicio Del Toro weer de hoofdrollen op zich nemen. Het voelt alsof je bekende karakters ziet, en na een aantal minuten heb je direct door wat zij van plan zijn, en hoe zij te werk gaan. Daardoor had ik niet direct het gevoel, naar een totaal andere film te kijken. Maar wanneer Isabela Moner als Isabel Reyes in het verhaal wordt geschreven, wordt dat een ander verhaal.

Ik zag haar voor het eerst in de film ‘Transformers: The Last Knight‘. Daar speelde zij een karakter waar je totaal geen sympathie voor kon hebben. Hier is het aan het begin precies hetzelfde. zij speelt het verwende meisje, die alles doet wat zij in haar hoofd heeft zitten. Zij rent weg op momenten dat je beter kan blijven zitten. Toch is zij op haar best wanneer Isabela en Benicio samen in beeld zijn.

De makers van Sicario: Day of the Soldado weet ondanks de verwachtingen met vernieuwingen te komen

Daar weten zij het verhaal te verbeteren, want dat was ook echt nodig. Hoe goed het verhaal van ‘Sicario: Day of the Soldado’ in elkaar zat. Het was een teleurstelling met wat je zou verwachten. Misschien lag de lat te hoog. Maar het is bijna niets vergeleken met het eerste deel. Ondanks dat zaten er een aantal goede verhaallijnen in die je vanaf het begin zag aankomen.

De nieuwe karakters speelde een rol in het geheel, en de regisseur wist het op een manier te laten zien. Dat je door had dat zij een sleutelrol in ‘Sicario: Day of the Soldado’ speelde. De manier waarop het verhaal in beeld werd gebracht zag er wel heel erg goed uit, het was authentiek en er was goed over na gedacht hoe de decors en locaties eruit moesten zien. Alsof je met de film in het echte leven van Mexico stapt.

Wat mij betreft had het karakter van Josh Brolin een grotere rol in ‘Sicario: Day of the Soldado’ mogen hebben. Hij werd nu naar de zijlijn geschoven, zodat het karakter van Benicio Del Toro samen met Isabela Moner meer tijd samen hadden. Een gemiste kans om het verhaal spectaculairder te maken. Daarentegen wist Benicio Del Toro de hoofdrol goed te dragen, je hebt respect voor hem. Omdat er weer iets meer wordt los gelaten over het verleden en de reden waarom Alejandro doet wat hij doet.

Sicario: Day of the Soldado weet meer gevoel in het verhaal te leggen

Het draait bij ‘Sicario: Day of the Soldado’ niet alleen om het geweld en het kartel. Want er zit ook heel veel gevoel in. Tussen de karakters van Benicio Del Toro en Isabela Moner. Daar hebben de makers voor gezorgd dat het een soort vader-dochter relatie wordt. Je leeft met beide mee en hoopt dat de missie zonder al te veel kleerscheuren wordt volbracht.

De scene waarbij Alejandro wordt neergeschoten vond ik heel goed. Je hebt als kijker het gevoel dat hij is overleden, maar wanneer hij weer opstaat. Met duidelijke verwondingen, krijg je toch een euforisch gevoel. Want daarmee lijkt Alejandro onverwoestbaar. Daarom is het einde van ‘Sicario: Day of the Soldado’ ook zo goed. Mocht er een vervolg komen. Dan beloofd dat heel veel goeds, want er staat een nieuwe generatie klaar om opgeleid te worden tot huurmoordenaar.

De film ‘Sicario: Day of the Soldado’ is de moeite waard om te gaan kijken. Buiten de bekende karakters en muziek van de eerste film. Heeft het tweede deel genoeg te bieden om twee uur te blijven kijken. De film is vanaf 27 oktober te koop via de bekende verkooppunten. En vanaf 17 oktober te huur via iTunes of Pathe Thuis.

Movie News: Foto’s van Bumblebee The Movie, X-Men en Mary Poppins Returns