Sicario Review
Bron: IMDB, Richard Foreman, Jr. & Lionsgate | Sicario

Sicario Review

Stap in Sicario in de drugsoorlog dat plaats vindt op de grens tussen Noord- en Zuid-Amerika

Sicario
Bron: IMDB & Lionsgate | Sicario

Dankzij verschillende televisie series en films weet je als kijker hoe het er aan toe kan gaan in Mexico. Daar bedoel ik mee, de drugsoorlog dat vandaag de dag nog wordt uitgevochten. In de film ‘Sicario’ uit 2015 krijg je het beeld van een andere kant te zien. Want wat doet de CIA en FBI er aan om de grote bazen erachter te pakken te krijgen? Dat de film een mega succes was, blijkt wel dat er deel twee is uitgekomen. Dit keer zonder Emily Blunt, maar wel met Josh Brolin en Benicio Del Toro.

Taylor Sheridan maakte met ‘Sicario’ zijn scriptschrijvers debuut en daarna schreef hij de scripts van ‘Hell Or High Water’, ‘Wind River’ en het tweede deel ‘Sicario: Day of the Soldado’. De Frans-Canadese regisseur Denis Villeneuve maakte met ‘Prisoners’ zijn debuut voor het Engelstalige publiek, daarvoor maakte hij vooral films waar Frans in werd gesproken. Toch maakte hij grote indruk en werd aan ‘Sicario’ gekoppeld. Hij staat er om bekend om keihard erin te gaan. Je krijgt als kijker geen tijd om te wennen, maar ziet direct wat er gebeurd zonder er doekjes om te winden.

Het verhaal in ‘Sicario’ gaat als volgt: Kate Macy is een jonge FBI-agente die deelneemt aan een geheime CIA-operatie om de baas van een Mexicaans drugskartel uit te schakelen. Samen met twee huurlingen steekt ze in Tucson, Arizona de grens over naar Mexico om de drugsbaas te elimineren. Maar eenmaal over de grens treffen ze een heel gevaarlijke en verdorven wereld aan.

De recensie van Sicario

Wanneer ‘Sicario’ begint krijg je, zoals hierboven staat beschreven, direct te maken met het grote probleem. Het wordt nog een keer dik onderstreept wanneer de muziek je opzweept en aangeeft dat er gevaar op de loer ligt. Vanaf dat moment is niet alleen het karakter van Emily Blunt, maar ook jij als kijker er van bewust dat er vanaf iedere hoek gevaar kan komen. Wanneer de ‘nieuwe missie’ begint weet jij niet wie je wel of niet moet vertrouwen. Dat is ook wat Emily Blunt heel goed laat zien.

Als kijker ben je in sommige scenes één van de agenten die mee doet met de missie, je zit tussen de actie. En bent toeschouwer van al het geweld dat wordt getoond. Persoonlijk vond ik de film aan de korte kant. Ook al duurt de film iets langer dan twee uur, er had meer actie in gekund. En dat is ook de reden dat de film als kort over komt. Er zit zoveel actie in, ik zat op het puntje van mijn stoel.

Sicario Review

De rollen in Sicario laten je ook in het duister tasten over hoe het verhaal precies gaat verlopen

Daar komt bij dat de heren Josh Brolin en Benicio Del Toro beide een rol hebben waarbij je nooit weet welke kant het op gaat. Blijven zij rustig op de vlakte om te zien wat er gebeurd. Of dat er actie komt en mensen overhoop worden geschoten. Je krijgt geen hoogte van wat je van beide kan verwachten. Dat maakt de film ‘Sicario’ ook heel interessant. In de credits staat de muziek niet apart beschreven als rol. Maar dat is wat mij betreft wel zo. Het speelt een belangrijke rol in de film. Het weet je op te zwepen, je op het puntje van je stoel te laten zitten of naar de televisie te roepen dat er wat moet gebeuren.

Sicario Review
Bron: IMDB, Richard Foreman, Jr. SMPSP & Lionsgate | Sicario

Mijn conclusie is dan ook dat ‘Sicario’ een aanrader is om zo snel mogelijk te gaan kijken. Zeker als je van plan bent om naar ‘Sicario: Day of the Soldado’ te gaan. Je moet tegen de spanning kunnen, en voor sommige kan de openingsscène wat luguber overkomen. Heb je daar geen problemen mee? Ga ‘Sicario’ zo snel mogelijk kijken!

Creative
A great twist with porcelain figurines