Storks Review

Na baby’s bezorgen moeten de ooievaars in Storks aan de slag als postbezorgers

Storks Movie Poster
Bron foto’s IMDB / Warner Animation Group

De animatie-tak van Warner Bros is al een aantal jaar bezig met het maken van animatie films. Met films als The Lego Movie, The Lego Batman Movie en Storks zijn zij hard aan de slag om een eigen soort films neer te zetten. Dat lukt tot nu toe aardig, want de stopmotion en animatie met de humor vormen een perfecte combinatie. Maar hoe komt dat tot zijn recht in de film Storks?

Dat lees je in de recensie die ik over de Warner Animation Group animatie film heb geschreven. Je leest het na het verhaal en de trailer van Storks. Lees de recensies van de bovenstaande animatie films. Klik op de links hierboven.

Dit is Storks

Ooievaars leveren baby’s af…tenminste dat was vroeger zo. Nu leveren ze pakketjes af voor de wereldwijde internetgigant Cornerstore.com. Junior, de topbezorger van het bedrijf, staat op punt om promotie te krijgen wanneer hij per ongeluk de ‘babymaakmachine’ activeert die een schattig meisje produceert. Wanhopig om het meisje af te leveren voordat de baas het doorkrijgt, zetten Junior en zijn vriend Tulip, de enige mens op Stork Mountain, alles op alles om hun eerste baby af te leveren.

De recensie van Storks

Het verhaal waar baby’s vandaan komen is een inspiratiebron van vele films. De animatie film Storks heeft z’n eigen verhaal en weet dat heel leuk te verpakken. Op een manier zodat kinderen en volwassenen kunnen kijken en worden vermaakt. Het verhaal van de achter het achtergebleven meisje is heel goed bedacht zodat je de overgang en de gedachten daar achter goed neer kan zetten.

De strijd dat los barst om het meisje dat als laatste uit de babymaaimachine komt is geweldig om te zien. De animatie is heel goed gemaakt en je komt in de wereld om het grote bedrijf heen. Van de wildernis tot en met de fabrieken. Het ziet er warm, kleurrijk en niet standaard uit. De lichaamsproporties zijn niet ‘normaal’ en maakt het kijken naar de verschillende personages leuk tijdens de film. Zo hebben de wolven verhoudingen die niet kloppen, maar daardoor maakt het de humor extra grappig.

Storks Still

Als je denkt dat het hoogstaande humor is dan heb je het mis. Over het algemeen wordt er slapstick gebruikt. Dat zowel met taal als beeld wordt verteld. Naast de humor zit er ook een diepere betekenis achter. Je moet in jezelf geloven en gaan voor je dromen. Want Tulip is opzoek naar haar familie en zonder al te veel te verklappen, zij vindt het grote gezin waar zij in thuis hoort.

Mijn conclusie is dan ook dat je deze ondergewaardeerde animatie film moet gaan zien! De humor is goed en grappig voor alle leeftijden. Er zit een boodschap in verwerkt en de kans is groot dat vele de film links hebben laten liggen toen het in de bioscoop draaide.

MNM 2014 In The Mix