In de Teen Titans GO! To The Movies proberen zij een eigen film van de grond te krijgen
Bron: Warner Bros & Filmdepot | Teen Titans GO! To The Movies

Teen Titans GO! To The Movies Review

Voordat de ‘Teen Titans GO! To The Movies’ uitkwam waren er een aantal Warner Bros en DC films uitgekomen die niet al te best werden ontvangen. Het was te donker of er werd ongepaste humor gebruikt. Ter voorbereiding heb ik een aantal afleveringen gekeken van de televisie serie, die te zien is op Cartoon Network maar ook bij Netflix. De originele stemmen zijn weer van de partij. Iets wat ik heel goed vind, want deze (stem)acteurs hebben de karakters in de televisie serie een stem gegeven. Dan horen zij ook bij de film versie.

Het gaat om Greg Cipes, Scott Menville, Khary Payton, Tara Strong en Hynden Walch. Voor de film zijn Will Arnett en Kristen Bell aan de stem cast toegevoegd. Zij hebben de stemmen van Slade en Jade Wilson ingesproken. In de ‘Teen Titans GO! To The Movies’ gaat het om de egocentrische, satirische superhelden in hun eerste speelfilm-extravaganza. Volgens de Teen Titans lijkt het erop dat alle grote superhelden een eigen film hebben, behalve zij!

Leider Robin is vastberaden om hier verandering in te brengen; Zij behoren gezien te worden als sterren en niet langer als side-kicks. Konden ze de meest gewilde Hollywood-regisseur maar geïnteresseerd krijgen in hen. Maar wanneer een echte superschurk de groep drastisch misleid in zijn krankzinnige poging de macht op aarde over te nemen, gaat het helemaal mis. Het team merkt dat ze hun vriendschap en vechtlust verliezen, waardoor het lot van de Teen Titans op het spel komt te staan.

Er is bij de Teen Titans GO! To The Movies genoeg positiefs op te merken

Het verhaal past perfect in het beeld wat je vandaag de dag in de bioscoop ziet. De ene na de andere superheld wordt van de stripboeken naar de bioscoop gehaald. Daarbij komen de meest onbekende superhelden of schurken aanbod om de grote overstap te maken. Het plan dat Slade heeft is grappig en aan de ene kant ook goed bedacht. De moderne technieken van nu zoals on demand diensten passen daar perfect bij.

Alleen is het verhaal lichtelijk voorspelbaar voor de oudere kijker. Dat maakt het niet minder vermakelijk om naar te kijken. Want de humor kan soms te plat zijn, het gaat alle kanten op in de ‘Teen Titans GO! To The Movies’. Want naast de platte humor, gaan de makers ook ver als het gaat om donkere humor. Bijvoorbeeld de scene waarbij zij alles weer moeten terug draaien, waarbij zij de ouders van Batman expres een donkere steeg insturen.

De animatie lijkt in grote lijnen de televisie serie te volgen. Het enige positieve wat ik qua verbetering vindt zijn de andere animatie stijlen die worden gebruikt. Tijdens de muzikale omlijsting van de film, wordt er geswitcht naar animatie stijlen die de superhelden op een andere manier laten zien. Dat maakt het kijken naar ‘Teen Titans GO! To The Movies’ heel erg leuk.

De makers van de Teen Titans GO! To The Movies hebben er alles aan gedaan om zoveel mogelijk verwijzingen erin te krijgen

De muziek had van mij niet gehoeven. Toch past het heel goed bij de kinderlijke humor van de film. Het is positief en super catchy, wat in je hoofd blijft zitten als de film is afgelopen. Een superhelden film als deze kan niet uitblijven van ‘easter eggs’ oftewel verwijzingen naar andere films. Dat hebben de makers zeker gedaan. Dat begint al met de start van ‘Teen Titans GO! To The Movies’.

Want de intro van DC is al in animatie stijl gemaakt. Ook een kleine knipoog naar Marvel’s intro wordt gedaan. Want één van de karakters is door een stripboek aan het bladeren. Ik kon daar heel hard om lachen. Maar het bleef niet bij de Marvel verwijzingen als ‘Guardians of the Galaxy’ of de grote cameo van Stan Lee. ‘The Lion King’ moest er ook aan geloven, al werd dat op een hele humoristische en leuke manier gedaan.

Ook werden er grappen over Warner Bros zelf gemaakt, want denk maar aan ‘The Green Lantern’ film of waar mensen het na ‘Batman v Superman’ over hadden. Batman en Superman staakte met vechten omdat zij erachter kwamen de beide moeders Martha heette. Daar worden kleine grappen over gemaakt, wat ik als filmliefhebber en superhelden films heel erg kon waarderen.

Ibiza Trailer
Ibiza Trailer