Streamingdienst Amazon Prime heeft met The Boys zijn eigen superhelden
Bron: IMDB & Courtesy of Amazon Prime | The Boys

The Boys Review

Bron: GIPHY | The Boys

Vandaag de dag kan je als streamingdienst on grote filmstudio niet zonder een aantal superhelden. Vele proberen een aan elkaar geschakelde filmreeks op poten te zetten, een aantal daarvan slagen daarin. Denk aan Disney’s Marvel of Warner Bros’s DC Comics. Nu is daar ‘The Boys’ van Amazon Prime.

Achter de schermen werken een aantal getalenteerde mensen om de serie tot een succes te maken. Zoals vele series en films komt ‘The Boys’ niet geheel uit de lucht vallen. Met het groeiende succes van verhalen afkomstig uit stripboeken. Komt de originele Amazon Prime serie van een boekenreeks.

In een wereld waar superhelden de duistere kant van hun overweldigende beroemdheid en roem omhelzen, vormt zich een groep burgerwachten die informeel bekend staan als ‘The Boys’. Hun missie is om de corrupte superhelden aan te pakken met niet meer dan een stel harde vuisten en de wil om te vechten tot hun beschikking. Het zijn de machteloze tegen de super krachtige als The Boys beginnen aan een heroïsche zoektocht om de waarheid over ‘The Seven’ en hun formidabele Vought-steun bloot te leggen.

Het grote verschil tussen de bestaande film- en seriereeksen is de invalshoek. Normaal gesproken worden de superhelden op een voetstuk geplaatst, waardoor je als kijker mee leeft. Tijdens de acht afleveringen van het eerste seizoen, krijg je de andere kant te zien. Want niemand is perfect, zonder de nodige tegenslagen. In ‘The Boys’ volg je een aantal mannen die met de slechte kant van de superhelden te maken hebben gehad.

Voordat de eerste aflevering begint, krijg je als kijker een waarschuwing. De serie is gemaakt voor kijkers van achttien jaar en ouder. Waardoor bepaalde scenes voor sommige kijkers te heftig kunnen zijn. Zelf had ik daar niet zoveel last van. Als je naar een willekeurige Netflix serie kijkt, dan krijg je al genoeg te zien.

Het gaat in de serie om de strijd tussen de supers en getroffen mensen

Bron: GIPHY | The Boys

Doordat de makers voor de leeftijdsgrens hadden gekozen, konden zij ook los gaan. Bepaalde thema’s werden in het verhaal geschreven, zodat de maatschappelijke onderwerpen van nu aan bod konden komen. Van machtsmisbruik, de ‘#MeToo’ beweging, drugs problemen, terreur aanslagen tot en met het uitkomen van je seksualiteit. Dat maakt ‘The Boys’ rauw en realistischer tegelijk.

Natuurlijk kan een serie met superhelden niet zonder de nodige grappen, verwijzingen en lichtelijke steken naar de concurrentie. Ik had het gevoel dat Vought het mega bedrijf Marvel moest voorstellen. Zij proberen steeds meer macht uit te oefenen en blijven groeien en geld verdienen. Niet dat het direct slecht is, maar kan mij voorstellen dat het bij bepaalde acteurs en actrices voor de nodige druk kan zorgen. Je moet binnen het merk passen, zodat je voor zoveel mogelijk inkomsten kan zorgen.

Wat de serie ‘The Boys’ zo leuk maakte om naar de kijken, was dat het zichzelf niet serieus nam. Omdat je vlagen van Marvel en DC Comics voorbij zag komen. Was de ene scène heel serieus en duister, terwijl de scène erna voor de nodige humor kon zorgen. Ook was de cast redelijk divers. Van een Aziatische superheldin, dat qua krachten op Wolverine leek, tot en met de snelste man A-Train  en de Frans man.  Zo zag je karakters van over de hele wereld voorbij komen.

Zoals het er nu naar uit ziet moeten de fans tot en met 2020 wachten tot dat het tweede seizoen online komt. De cliffhanger was geen grote knal, maar zorgde wel voor de nodige vraagtekens. Waardoor je wel wilde weten hoe dit zou gaan aflopen. Ik kon de serie heel erg waarderen en ben benieuwd hoe het tweede seizoen zich gaat onderscheiden van de nu al uitkomende superhelden films en series.

this made my day tv
Beste Kijkers