JM4_4362.NEF

The Commuter Review

Regisseur Jaume Collet-Serra en Liam Neeson werken weer samen, dit keer aan ‘The Commuter’

Als het om actie films gaat dan weet Liam Neeson films te maken waar hij het opneemt tegen de slechteriken. Dat is bij ‘The Commuter’ niet anders. Samen met regisseur Jaume Collet-Serra heeft hij aan de film gewerkt. En de heren werken niet voor het eerst samen met elkaar. De samenwerkingen bij de films ‘Run All Night’, ‘Non-Stop’ en ‘Unknown’ bevielen goed en dan kan een vervolg niet uitblijven.

De hoofdrolspeler Liam Neeson is niet de enige bekende die in de film is te zien. Ook de acteurs van ‘The Conjuring‘ films Vera Farmiga en Patrick Wilson hebben een rol in het geheel. Lees hieronder wat ik van ‘The Commuter’ vindt na het verhaal en de trailer van de film.

Dit is The Commuter

Michael MacCauley is verzekeringsverkoper en reist dagelijks per trein naar zijn werk. Als hij onderweg in contact komt met een mysterieuze vrouw, wordt hij door haar gedwongen de identiteit van een passagier te achterhalen. Wanneer Michael zich realiseert dat hij gevangen zit in een crimineel complot, begint voor hem een race tegen de klok om het leven van zijn gezin en ook van zijn medepassagiers niet in gevaar te brengen.

De recensie van The Commuter

Hoofdrolspeler Liam Neeson weet je zoals altijd mee te nemen in het verhaal van de film. Dat doet hij ook bij ‘The Commuter’. De opbouw van de film is goed want je begint mee te leven met het karakter Michael MacCauley, gespeeld door Liam Neeson. Alles zit op een dag tegen en hij kan door iets simpels te doen veel geld verdienen. Toch lijkt het allemaal wat gecompliceerder te liggen als gedacht.

Daar kom je in de film al snel achter wanneer de metro begint te rijden. De spanning wordt goed opgebouwd en tot op het laatste moment dat ‘de opdracht’ voltooid wordt blijft het spannend. Met tegenslagen en veranderingen blijft het verhaal interessant om naar te kijken. Wanneer je verwacht dat de film is afgelopen, dan gaat het nog even door. Want de oplossing is op dat moment nog niet gevonden.

The Commuter
Bron: Entertainment One Benelux | The Commuter

Wat de film ‘The Commuter’ interessant maakt om naar te kijken is dat niet alleen de bekende acteurs goed werk afleveren, maar de personen die een bijrol hebben goede karakters neerzetten. Ook zij werken aan mee om de opdracht op te lossen. Mijn conclusie is dan ook dat je ‘The Commuter moet gaan zien als je behoefte hebt aan een actie film waar je niet veel aandacht bij nodig hebt.

Het is niet noodzakelijk om de film in de bioscoop te zien. Want het komt ook goed over op een kleiner scherm. Al met al is het een actie film die je kan verwachten als je Liam Neeson films hebt gezien.

Daniel Wilson – Killed Ya [Workout Music]