Hugh Jackman stars in Twentieth Century Fox's "The Greatest Showman."

The Greatest Showman Review

De musical The Greatest Showman laat het verhaal zien van de eerste circus met Hugh Jackman als P.T. Barnum

Met de film ‘The Greatest Showman’ heeft Hugh Jackman zijn ‘cadeau’ van 20th Century Fox gekregen voor alle jaren dat hij in de rol van Wolverine te zien was. Het is niet voor het eerst dat de acteur in een musical is te zien, want hij was een aantal jaar geleden te zien in ‘Les Misérables’. Een andere musical waar Jackman liet zien dat zijn zang en acteer prestaties heel goed samen kunnen.

Als het om de muziek gaat dat je in de film gaat, dan is het in goede handen. Want niemand minder dan John Debney en Benj Pasek hebben zich bekommerd om de filmmuziek. En het voelt alsof je naar bekende hits luistert. De tekst is niet moeilijk en het is super catchy. De heren hebben onder andere gewerkt aan: ‘Trolls‘, ‘La La Land’ en ‘The Jungle Book‘.

Dit is The Greatest Showman

‘The Greatest Showman’ is een muzikaal spektakel over het ontstaan van de showbusiness en het gevoel van verwondering dat ontstaat als dromen werkelijkheid worden. De film is geïnspireerd door de ambitie en fantasie van P.T. Barnum. Barnum was een visionair die zich van niets wist te ontwikkelen tot het brein achter een betoverend spektakel dat wereldwijd publiek aansprak en in vervoering bracht.

De recensie van The Greatest Showman

Dat Hugh Jackman en Zac Efron beide kunnen zingen. Want zoals hierboven al vermeld hebben de heren eerder in musicals gespeeld. Dit keer zijn zij samen met de rest cast te zien in de nieuwe musical film. Het is een biografie waar de opkomende regisseur Michael Gracey. Wat alleen heel gek is dat hij in het verleden niet veel ervaring heeft opgedaan in de filmwereld. Zijn klus dat hij voor ‘The Greatest Showman’ heeft gedaan is de videoclip van Natasha Bedingfield. De videoclip is misschien iconisch en mooi maar om daarna direct een film te regisseren.

Toch heeft de regisseur goed werk verricht omdat het de sfeer van ‘Moulin Rouge’ heeft. De aankleding is magisch zonder dat het te veel wordt. Ook lijkt het alsof je naar een musical in een theater aan het kijken bent. Want de verschillende binnen scenes hadden verschillende decor stukken op het podium kunnen zijn.

De nadruk op de muziek maakt de film ‘The Greatest Showman’ op een andere manier aantrekkelijker om naar te kijken, maar ook om er naar te luisteren. De muziek is zo catchy en zo doordacht waardoor je niet alleen door de beelden maar ook de muziek wordt meegenomen in het verhaal. Van prachtige ballads tot en met uptempo nummers waar de cast los gaat met de beste dans moves. De film heeft het allemaal in zich.

The Greatest Showman
Bron: 20th Century Fox | The Greatest Showman

Wat is er aan ‘The Greatest Showman’ toegevoegd om het meer pit te geven?

Dat de film meer drama in het leven van P.T. Barnum toevoegt klopt helemaal. De film ‘The Greatest Showman’ heeft een aantal karakters aan de film toegevoegd om het interessanter te maken. Ook zijn een aantal elementen in het verhaal erbij bedacht om het meer pit te geven. Zoals de karakters van Zac Efron en de dame op de trapeze gespeeld door Zendaya.

Maar ook het gedeelte dat Hugh Jackman bijna aan een affaire begint met de zangeres Jenny Lind, gespeeld door Rebecca Ferguson. Al met al een hele interessante film als je van musicals en films waar muziek een grote rol in speelt. Dan moet je de film op een zo groot mogelijk scherm zien, met de beste boxen zoals Dolby Atmos en IMAX.

Werkt het programma Sterke Verhalen?