Heeft Brian Hensen er goed aan gedaan om The Happytime Murders te maken?
Bron: The Searchers & Filmdepot | The Happytime Murders

The Happytime Murders Review

Actrice Melissa McCarthy hoopt dit jaar een frisse wind door haar carrière te laten waaien. Het is alleen de vraag of zij met de projecten die zij tot nu toe heeft gedaan, dat voor elkaar gaat krijgen. Nu zou je denken dat Brian Henson met zijn hits als back-up weet wat hij aan het doen is. Alleen gaat het bij ‘The Happytime Murders’ er iets anders aan toe.

Want Brian Henson en zijn team hebben veel tijd en energie gestopt in het maken van deze nieuwe ‘poppen’ film. Dat bedoel ik niet denigrerend, maar dat is deze film wel. De nieuwe elementen die zij hebben toegevoegd is de vrijheid om het zo grof te maken als dat zij willen. Met een ‘R-rating’ hebben zij een film gemaakt dat is geschikt voor mensen boven de zestien jaar. Hoe ver zijn zij gegaan? Dat lees je hieronder in de recensie van ‘The Happytime Murders’.

In de onderwereld van Los Angeles leven puppets als tweederangsburgers samen met mensen. Wanneer een seriemoordenaar het gemunt heeft op de bekende puppets uit de kinderserie The Happytime Gang moet Detective Edwards noodgedwongen samenwerken met haar ex-partner Phil Philips. Maar als blijkt dat Phil’s ex-vriendin Jenny het volgende slachtoffer is, leiden alle sporen maar naar één dader: hijzelf.

De recensie van The Happytime Murders

De reputatie van Melissa McCarthy haar films zijn de afgelopen jaar al niet zo heel erg goed. Het begon met ‘Ghostbusters‘ waarmee de dames en Paul Feig, lieten zien dat improviseren niet altijd goed uitpakt. Daar kwamen nog een aantal andere films bij zoals ‘Life Of The Party‘. Maar wanneer Melissa zelf aan het roer van de film staat (of haar man), als één van de producers, staat dat garant voor een film dat niet van de grond komt.

In de trailer wordt ‘The Happytime Murders’ als een hele dikke vette knipoog naar ‘The Muppets’ gepresenteerd. Maar dat is het zeker niet. De makers proberen heel ver te gaan door veel geweld, seks en andere verdovende middelen in de film te verwerken. Alleen wordt je als kijker overladen met zogenaamde grappen. Een aantal blijven letterlijk plakken en dan is het even lachen. Maar daarna zit je weer met een groot vraagteken boven je hoofd.

De recensie van The Happytime Murders
The Happytime Murders

Want toen ik de bioscoopzaal uit liep, wist ik niet zo goed naar wat voor film ik had gekeken. Het is geen komedie waarbij je dubbel ligt op je stoel. Maar het is ook geen spannende actie film waarbij je mee moet helpen om de moorden op te lossen. Dat is het grote probleem, de makers wilden te veel in één film proppen waardoor het een mengelmoes van allerlei genres wordt.

Het beste wat de film te bieden heeft zijn een aantal seks grappen, die in de trailer zitten verwerkt. Nu kan ik best lachen om een goede grove grap, maar de makers hielden zich ook in. Was voor nog platter gegaan. Want met een spuitende rechercheur en een koe die een octopus zit te melken, kom je er niet mee.

Heeft The happytime Murders wel iets goeds te bieden?

Van de acteurs die in de film zitten is Maya Rudolph het grappigst. Zij weet de grappen op een goede manier te brengen. En haar interactie met de verschillende poppen en Melissa McCarthy waren hilarisch. Het wordt tijd dat zij een goede maar vooral een grappige hoofdrol in een komedie krijgt.

Het is goed dat een studio als STX Entertainment een risico neemt om een grove poppen film als ‘The Happytime Murders’ te maken. De makers willen een volwassen doelgroep aanspreken en dat kan met een ‘R-rating’ ook, alleen slaan zij de plank mis door de bizarre uitvoering.

Mijn conclusie is dan ook dat je ‘The Happytime Murders’ moet gaan kijken als er niets, maar dan ook helemaal niets, anders te vinden is. Ook zal ik niet naar de bioscoop gaan om de film te kijken. Wacht tot dat die beschikbaar is via iTunes of Pathé thuis en kijk hem daar. Zodat je de film kan afzetten zodra je er klaar mee bent.

Throwback Music
Rihanna – Don’t Stop The Music [Throwback Thursday]