Source: Steve Dietl & NETFLIX | The Holidate

The Holidate Review

0
6.4
Vier met Emma Roberts en Luke Bracey de grote feestdagen

De grote feestdagen komen voorbij in de Netflix film ‘The Holidate’

Tot nu toe heeft Hallmark de eer om als hofleverancier van de kerstfilms bekend te staan. Toch lijkt het erop dat Netflix deze titel over wilt nemen. Met de lijst aan kerstfilms voor 2020, is de kans groot dat de streamingdienst dat waar gaat maken. Één van de titels dat in de lijst met kerstfilms staat, is ‘The Holidate’. Voordat ik aan de recensie begin, zal ik zeggen dat mijn verwachtingen bij dit soort kerstfilms heel laag liggen. Omdat de film voor de sfeer en gevoel moet zorgen.

Sloane en Jackson haten de feestdagen. Ze zijn constant vrijgezel, zitten aan de kindertafel of zitten vast met ongemakkelijke dates. Wanneer deze twee vreemden elkaar na een slechte kerst ontmoeten, sluiten ze een pact om elkaars ‘holidate’ te zijn voor elke feestelijke gelegenheid het komende jaar. Met een wederzijdse minachting voor de feestdagen en zichzelf ervan verzekeren dat ze geen romantische interesse in de ander hebben, vormen ze het perfecte team. Maar aan het einde van een jaar van absurde vieringen, ontdekken Sloane en Jackson dat het delen van alles wat ze haten misschien wel iets is waar ze onverwacht van houden.

Sinds een aantal jaar, wilt Netflix de abonnees trakteren op een aantal kerstfilms. Door een grote diversiteit aan genres los te laten op de streamingdienst, wordt een groot publiek bereikt. Met ‘The Holidate’ is er een nieuwe titel verschenen, dat perfect naast de voorgaande releases past. De sfeer, het verhaal en acteer werk zijn vergelijkbaar met onder andere ‘Let It Snow’ en ‘The Knight Before Christmas’. Niet te ingewikkeld, waardoor de kijker al snel begrijpt wat er gaat gebeuren.

De film leunt op de hoofdrolspelers Emma Roberts en Luke Bracey

Wat de trailer al deed vermoeden, komt in de film tot zijn recht. Met de grote diversiteit aan feestdagen, namelijk het hele jaar door, is ‘The Holidate’ geschikt om het hele jaar door te bekijken. Daarmee weet de film zichzelf op een andere manier neer te zetten, dan de ‘standaard’ kerstfilms. Al draait het aan het begin en eind wel om de kerst, waarbij het samenzijn een grote rol speelt.

Als je naar de acteer prestaties kijkt, moet je niet te veel verwachten. Het is een cliché verhaal, waar twee personen elkaar niet heel goed kennen en mogen. Aan het eind is er een sterke band en een liefdes relatie. Het draait vooral om de karakters die Emma Roberts en Luke Bracey worden gespeeld. De twee acteurs weten de film naar zich toe te trekken en het acteerwerk goed neer te zetten. Wat betreft de rest van de cast, er zitten een aantal slecht acteerde acteurs tussen.

Naast het naar zich toe trekken van de film, hebben Roberts en Bracey ook een hele goede chemie op beeld. De relatie tussen de twee wordt op een realitische manier neergezet, en komt geloofwaardig over. Als kijker ga je met de karakters meeleven, en hoop je dat het verhaal op een positieve manier afloopt. Bij dit soort genre films kan dat niet anders.

Gelukkig wordt het verhaal op een luchtige manier bij de kijker aangeboden. Daar helpt het verhaal al bij, maar ook de verschillende karakters die in de film zijn te zien. De humor tussen de hoofdrolspelers en de andere is heel leuk, maar subtiel. Waardoor bepaalde grappen direct vallen en soms duurt het een aantal seconden voordat de grap landt.

The Holidate Review
'The Holidate' weet een cliché verhaal op een andere manier te brengen. Waarbij de kijker wordt meegenomen naar de grote feestdagen van door het jaar heen. Het draait om de acteurs Emma Roberts en Luke Bracey en het tweetal trekt de film naar zich toe, en weten het acteerwerk op een goede manier over te brengen.
6
6.5
6.5