Streamingdienst Netflix laat de feestdagen vroeg beginnen met The Holiday Calendar
Bron: Netflix | The Holiday Calendar

The Holiday Calendar Review

Bron: IMDB & Netflix | The Holiday Calendar

De feestdagen komen eraan en dat betekend dat Netflix met een aantal nieuwe films op de proppen komt. Zodat jij thuis vanaf de bank in de juist stemming kan komen. Misschien is ‘The Holiday Calendar’ aan de vroege kant gelanceerd. Wanneer het bijna kerst is de film nog steeds te vinden bij de streamingdienst.

Voor regisseur Bradley Walsh is ‘The Holiday Calender’ een perfecte stap om te zetten. In het verleden maakte hij een hele lijst met televisie film, en dat is zijn nieuwste film ook. Hoe erg de film ook probeert om een klassieker te worden. Het is en blijft een televisie film dat toevallig bij Netflix is te zien.

Dat geldt ook voor Carrie Freedle en Amyn Kaderali. Zij hebben tot nu toe afleveringen van televisie series geschreven. Of scripts geschreven voor films die bestemd waren om op televisie te worden uitgezonden. Waardoor het boven genoemde drietal een perfecte match lijkt te zijn.

Wie achter de schermen perfect werk heeft afgeleverd is Mark Kowalsky. Hij heeft de afgelopen jaren flink wat ervaring op gedaan bij andere kerst films. Wat daar als positief werd ervaren heeft hij bij ‘The Holiday Calender’ heel goed toegepast. Want het is over de top aangekleed. De scenes van de markt tot en met de verschillende dates van Abby. Alsof Mark alles wat met kerst heeft te maken oppakt en dat in het decor heeft verwerkt. Nu kan dat door sommige als te veel worden gezien, maar als het om kerst of de feestdagen gaat, dan kan niets te veel zijn.

Wat de acteurs in The Holiday Calendar laten zien is wat je moeilijk kan acteren

Bron: Netflix | The Holiday Calendar

Abby Sutton is een getalenteerde fotografe die niet genoeg voldoening haalt uit haar baan. Ze erft een antieke advent kalender en de inhoud ervan blijkt over een toekomstvoorspelling te beschikken. Deze magische kalender zou Abby weleens kunnen helpen in haar zoektocht naar de liefde.

In ‘The Holiday Calendar’ lijkt alles op het eerste gezicht heel duidelijk te zijn. Abbey denkt dat zij een bepaalde kant wordt opgestuurd, terwijl je vanaf het eerste moment weet dat zij het dichterbij moet zoeken. Dat is ook precies wat de film laat zien. Alleen merk je dat de makers hebben geprobeerd om er een originele twist aan te geven. Met hier en daar een grappige verwijzing naar de streamingdienst.

Voor Kat Graham is dit de tweede Netflix film in korte tijd waarin zij is te zien. In ‘How It’s End’ had zij een kleine rol, terwijl zij in ‘The Holiday Calendar’ kan laten zien wat zij kan. De hoofdrol van de film paste perfect bij haar. Het was een vrouw die wist wat zij wilde, maar niet over lijken wilde gaan om het voor elkaar te krijgen. Met een beetje hulp worden haar dromen waar gemaakt.

Het voorkomen van Kat Graham is een groot plus punt. Zij kan de rol en het karakter nog een extra zet geven als het om enthousiasme of frisse persoonlijkheid. Voor mij had zij direct de gun factor en maakt het een stuk leuker om naar ‘The Holiday Calendar’ te kijken. Daarna komt Quincy Brown, de acteur van onder andere ‘Dope’ is hier de vriend. Maar weet dat op zo’n charmante manier te vertolken.

The Holiday Calendar is de moeite waard om in de stemming voor de feestdagen te komen

Dat je naast Abbey hoopt dat alles goed komt met Josh. Hij is een vriend van de familie en heeft een goede band met de opa van Abbey. Samen hebben zij de passie van het fotograferen, maar zeker ook een hele goede klik. Dat kan je als acteur niet acteren. Wanneer jij iemand niet mag, dan straal jij dat uit. De korte momenten van Abbey en Josh zijn hart verwarmend en komen als echt over.

Bron: Netflix & Brooke Palmer | The Holiday Calendar

In ‘The Holiday Calendar’ is een kleine rol weggelegd voor Ron Cephad Jones. Hij speelt de opa van Abbey. Het is een rol die zo nu en dan voorbij komt. Hij is geen typische opa die probeert van alles voor elkaar te krijgen. Hij is charmant, wijs en handelt op afstand. Waarbij de band van opa en klein dochter ook goed wordt uitgelicht. Als laatste acteur en rol wilde ik Rodrigo Fernandez-Stoll bespreken. Hij is een vriend en huisgenoot van Josh, maar hij weet de perfecte opmerkingen te maken, waardoor ‘The Holiday Calendar’ in de juist flow komt.

De Netflix film ‘The Holiday Calendar’ is gemaakt om tijdens (of voor) de feestdagen te kijken. Weet de film je ook in de juiste stemming te krijgen? Daar moet ik volmondig ‘ja’ op zeggen. Met de over de top decors, de muzikale ondersteuning en het verhaal weten je in de stemming te krijgen voor de feestdagen. Verwacht niet dat het de nieuwe klassieker met kerst wordt, maar je als kerstliefhebber kan je het geheel zeker waarderen.

In de film Searching draait het om een bijzondere bijzondere zoektocht
Searching Review