Weet Netflix een nieuwe kerst klassieker te lanceren met The Knight Before Christmas?
Bron: Netflix & Brooke Palmer | The Knight Before Christmas

The Knight Before Christmas Review

6.5

Netflix lijkt met de verschillende kerst films een bepaalde trend in gang te willen zetten. Namelijk nieuwe klassiekers lanceren, waardoor de kijker jaarlijks terug komt. Met ‘The Knight Before Christmas’ wordt er een nieuw verhaal verteld, waarbij de kerst een grote rol speelt. In de recensie ga ik kijken of dit de nieuwe kerst klassieker is van Netflix.

Een middeleeuwse Engelse ridder wordt op magische wijze getransporteerd naar de dag van vandaag, waar hij valt voor een leraar natuurwetenschappen op de middelbare school die gedesillusioneerd is door liefde.

In de film ‘The Knight Before Christmas’ draait het natuurlijk om de grote verschillen van de maatschappij. De Engelse ridder Sir Cole is naar het heden getransporteerd. Waardoor hij met de technieken en manieren van vandaag krijgt te maken. Dat zorgt voor de nodige humor, waar ik zo nu en dan heel hard om moest lachen. Waardoor je een beeld krijgt, hoe iemand naar de maatschappij van vandaag kijkt.

De acteurs Josh Whitehouse en Vanessa Hudgens zorgen voor de positiviteit in de film

Waar de techniek een hele belangrijke rol speelt. Over techniek gesproken, tijdens bepaalde scenes wist Netflix het voor elkaar te krijgen om zonder al te veel gene, reclame voor de streamingdienst te maken. Zo werden er beelden gebruikt van twee ander recent uitgekomen kerst films, zoals ‘Christmas In The Wild’ en ‘The Holiday Calender’. Wat ik wel kon waarderen.

Natuurlijk draait het bij de kerst films om de sfeer. Want als je naar zo’n film kijkt, wil je in de ideale kerst wereld worden gezogen. Dat gebeurde vrijwel direct, toen de film begon. Er was van begin tot eind sneeuw, wat op gespoten werd en mij zo nu en dan uit de film haalde. Want bij bepaalde shots zit er sneeuw op bomen of auto’s terwijl een paar seconden daarvoor er geen sneeuw op zat.

Daarnaast was er ook gedacht aan de aankleding van de film. Het was misschien aan de cliché kant, maar het werkte heel goed voor ‘The Knight Before Christmas’. Wat ook heel aanstekelijk werkt bij de Netflix film, is de chemie, gun factor en charme tussen de hoofd personen. Acteur Josh Whitehouse en actrice Vanessa Hudgens hebben een bepaalde charme over zich heen.

Bepaalde elementen in The Knight Before Christmas zijn erg aanstekelijk

Waardoor je als kijker al snel geloofd wat er tussen beide speelt. Dat heeft de film ook nodig, want het acteer werk is niet altijd overtuigend. De boven genoemde namen, leveren oké werk af. Er zijn alleen een aantal acteurs, die het proberen maar niet lekker uit de verf komen. Bij een kerst film als dit, zorgt dat niet direct voor de nodige irritaties.

Er is een reden dat Sir Cole naar het heden wordt gebracht. Want hij moet een bepaald doel bereiken voor kerstavond. Als kijker is het vanaf het begin van ‘The Knight Before Christmas’ duidelijk wat er moet gebeuren. Alleen doet hij er de hele film over om er achter te komen. Waardoor de makers er voor konden zorgen, dat zijn positiviteit en het goed willen doen, over werd gebracht op andere karakters.

De boodschap om voor de ander klaar te staan, werkte heel besmettelijk. Wat de gun factor en charme alleen maar groter werd. Er zijn genoeg mogelijkheden om er een vervolg op te maken. Mocht dit een succes zijn voor Netflix. Dan hoop ik in 2020 of 2021 naar deel twee te kunnen kijken.

De film ‘The Knight Before Christmas’ kan over de top, voor de hand liggend en regelmatig cliché zijn. Toch weten de hoofdpersonen, samen met de goede sfeer, aankleding en locaties er voor te zorgen, dat de film een genot in om naar te kijken. Zeker een aanrader om voor de feestdagen te gaan kijken.

The Knight Before Christmas Review
Netflix weet voor de kerst een lading met kerst films te lanceren. Waardoor de kijker alvast in de stemming kan komen. The Knight Before Christmas, heeft genoeg te bieden als het om sfeer, charme, gun factor en aankleding gaat.
7
5
6.5