The Midnight Sky Review

Reader Rating1 Stem
7
6.8

Maakt The Mightnight Sky van George Clooney de verwachtingen waar?

Source: NETFLIX | The Midnight Sky

Voor George Clooney is het acteren een bijzaak geworden. Hij heeft genoeg geld om de vrije tijd met zijn gezin door te brengen. Toch is de acteur en regisseur teruggekomen om de Netflix film ‘The Midnight Sky’ te maken. De acteur heeft een CV waar je u tegen zegt, maar heeft hij dit keer een pareltje gemaakt? Lees de recensie en kom erachter.

In het post-apocalyptische verhaal volgt de kijker Augustine, een eenzame wetenschapper in het noordpoolgebied, terwijl hij zich haast om te voorkomen dat Sully en haar mede-astronauten terugkeren naar een mysterieuze wereldwijde ramp.

Netflix maakte een tijd geleden met veel bombarie bekend dat ‘The Midnight Sky’ de grote film van december moest gaan worden. Omdat de streamingdienst het zo groot heeft aangekondigd, heb ik mijn verwachtingen op aangepast. Ik kan de films van George Clooney waarderen, maar sta niet vooraan om een film als eerst te zien. Daar komt bij dat er in de afgelopen jaren genoeg science-fiction ruimte films zijn gelanceerd, waardoor de kijker genoeg vergelijkingsmateriaal heeft.

De makers hadden de bijna twee uur op een andere manier kunnen gebruiken

Laat ik direct zeggen dat de film mij is tegengevallen. In de trailer wordt gesuggereerd dat de kijker een hele grote blockbuster krijgt te zien. Een film waar veel actie en spektakel in zit, en het beste in de bioscoop kan worden gezien. Dat is de nieuwe Netflix film zeker niet. Laat ik stap voor stap uitleggen waarom dat zo is.

De film duurt bijna twee uur en daarmee neemt George Clooney ruim de tijd om het verhaal en situatie aan de kijker uit te leggen. Dat is niet erg, zolang de juiste informatie wordt gedeeld. Daar slaan de makers de plank mis. Er wordt veel informatie weggelaten. Bijvoorbeeld: wat er is er precies aan de hand op aarde? Of wat is er met Augustine aan de hand? De kijker krijgt een aantal hint waarmee de puzzel door de kijker in elkaar gezet moet worden. In grote lijnen lukt dat ook wel, omdat de kijker daar zelf invulling aan kan geven. Het is de taak van de makers om dat aan de kijker te laten zien.

Het delen van de minimale informatie geldt niet alleen voor het verhaal, maar ook voor de karakters. De bijna twee uur had op een veel betere manier ingevuld kunnen worden, omdat de kijker nu moet meeleven, met mensen die hij/zij niet kent. Het lukte mij ook niet om mee te leven op het moment dat één van de astronauten tijdens een missie overleed. Het was heel zielig, maar ik kende het karakter niet.

Eindigt The Midnight Sky op een goede manier?

Voordat ik na het einde van de film ga, wil ik een aantal positieve punten uitlichten. De spannende momenten die in de film zitten, zorgen er wel voor dat de kijker blijft kijken. Die scenes zijn zo vast gelegd, dat de kijker op het puntje van zijn/haar stoel gaat zitten. Er is veel geld neergelegd om de visuele effecten er perfect uit te laten zien. Het ruimteschip zag er van binnen en buiten fantastisch uit. Alsof er een groep mensen terug naar de aarde komt van een missie.

De film ‘The Midnight Sky’, is voor de kijker die er van houdt om rustig kennis te maken met het verhaal en karakters. Daarnaast moet de kijker niet te veel eisen stellen als het om diepgang en karakter ontwikkeling gaat. Wat mij betreft is de film het meest geschikt voor een moment dat je niet weet wat jij wilt gaan kijken, want op visueel gebied is het een prachtige film.

The Midnight Sky Review
George Clooney heeft voor Netflix de film 'The Midnight Sky' gemaakt. Door de manier van aankondigen lag de verwachting erg hoog. Die zijn helaas niet waargemaakt, omdat er een aantal cruciale punten zijn vergeten. Het verhaal en de karakters blijft een groot raadsel voor de kijker. Terwijl de makers met zo veel mogelijk informatie en beelden moeten komen.
6.5
7
9