In The New Mutants review kom je erachter of de visie van 20th Century Fox tot zijn recht komt

The New Mutants Review

0
6.2
Geen knal maar vermakelijk einde van X-Men

Voor de superhelden fans is 2020 tot nu toe niet best. Disney wilde met de 20th Century Fox film kijken of er publiek naar de bioscopen zou komen. Het heeft enigszins gewerkt, want ik ben er geweest. Vandaar dat ‘The New Mutants review’ alsnog online komt. Want de film is de afsluiter van de jaren lange stroom van X-Men films. Weet de film als knaller het geheel af te sluiten? Onder de recensie kom je erachter. Wil jij jouw mening over de achterlaten? Dat kan en zelfs met cijfers.

De horror thriller dat zich afspeelt in een geïsoleerd ziekenhuis waar een groep jonge mutanten vastgehouden wordt voor psychiatrisch onderzoek. Wanneer er wel heel vreemde gebeurtenissen plaatsvinden, zullen zowel de nieuwe mutaties als de vriendschappen op de proef worden gesteld, terwijl ze vechten om te overleven.

Voordat de film eindelijk in de bioscoop ten toon werd gesteld, had de film een hele hoop tegenslagen. Er was veel nieuws over re-shoots en het telkens uitstellen van de releasedatum. Daar komt bij dat Disney de filmstudio 20th Century Fox heeft overgenomen. En er geen geheim van maakt dat de X-Men reeks stopt. Waardoor Kevin Feige op zijn manier met de karakters kan gaan spelen. Waardoor de noodzaak om naar de bioscoop te gaan er niet was.

Er werd een hele hoop uitgelegd en besproken

Dan naar ‘The New Mutants review’. Want er gebeurd genoeg om te bespreken. Toen ik naar de bioscoop ging, was ik benieuwd hoe Marvel en 20th Century Studio mij zou gaan verassen, oftewel entertainen. Het lijkt erop dat de makers voor een horror verhaal in de X-Men universum gingen. In bepaalde opzichten is dat ook gebeurd. Alleen wordt dat pas duidelijk wanneer de film bijna is afgelopen.

Want in ‘The New Mutants’ krijg je als kijker te maken met nieuwe karakters. In de andere films zie je over het algemeen karakters, die eerder op het grote scherm te zien waren. Waardoor er meer moet worden uitgelegd. Want hoe it een ieder in elkaar, en wat zijn de krachten? Dat wordt in de eerste drie kwartier in de film uitgelegd. Waardoor er weinig ruimte is om met een grote actie scene te komen. Daar later meer over.

Bij de verschillende persoonlijke verhalen, hebben de makers gekeken hoe de groep zo goed mogelijk diversiteit kan laten zien. Wat ik terug kon vinden, was seksualiteit het enige dat naar voren kwam. Het karakter dat Maisie Williams vertolkt, is iemand van de LGBTQ+ gemeenschap. Wanneer ze samen met het karakter van Blu Hunt in het gras ligt, wordt er een zoen scene getoond.

The New Mutants had met actie en horror nodig

Iets wat ik niet direct zag aankomen. Zeker nu Disney over de 20th Century Studio films. Door dit alles had ik het gevoel dat Marvel een ‘Young adult film’ had gemaakt. Niet gek, als je na gaat dat regisseur Josh Boone de hitfilm ‘The Fault in Our Stars’ heeft geregisseerd. Waarmee de jongere kijker wordt aangesproken, alleen voegde het te veel gepraat voor mij niet veel toe aan de film. Alleen gaat die vlag niet op, want ‘The New Mutants’ is geschikt voor mensen van zestien jaar en ouder.

De film The New Mutants had meer actie en horror nodig

Ik ging dankzij al het nieuws niet zonder enige verwachtingen naar de bioscoop. Ik had gehoopt dat Marvel met het budget er voor had gezorgd dat er genoeg actie in zou zitten. Helaas heeft 20th Century Studio dat niet waar gemaakt. De actie dat er in zat, kon ik waarderen. Het had alleen nog meer, veel meer gemogen. Met een superhelden film, kom je om de nodige actie scenes te bewonderen. Dat viel tegen.

Dankzij het ontbreken van de grote actie scenes, en het inzetten op de emotionele band. Plus dat de visuele effecten bij bepaalde scenes niet van top kwaliteit eruit zag. Kwam ‘The New Mutants’ over als een budget versie van de grote X-Men films. Toen 20th Century Studio nog Fox heette, had de studio een bepaalde visie. Zodat er films zouden komen, waarmee er een andere invalshoek zou worden gebruikt. Op papier een heel goed idee, alleen is de uitwerking op bepaalde punten niet goed.

De laatste punten om The New Mutants review goed af te sluiten

Als laatst van ‘The New Mutants review’ wil ik een aantal kleine punten benoemen. Zoals de verschillende accenten die door Charlie Heaton in de film werden gebruikt. Het ging alle kanten op, waardoor ik hem en het karakter niet serieus kon nemen. Waarmee de emotionele scenes eerder op mijn lachspieren werkten, dan emotioneerde.

Daarnaast rammelde het verhaal ook aan alle kanten. Zo zou er een organisatie achter het opsluiten zitten. Dat krijg je alleen niet te zien. De makers hoopte dat de kijker, de film ‘Logan‘ nog herinnerden. Want daar werd ook een centrum voor jonge kinderen met superkrachten getoond. Als laatste punt, zijn er genoeg beelden in de trailer getoond. Alleen heb ik die niet terug gezien in het eind resultaat. Waarmee ik het idee heb dat er een hoop horror scenes uit de film zijn geknipt.

The New Mutants Review
20th Century Fox heeft jaren gewerkt aan de X-Men films. Met The New Mutants moet het geheel worden afgesloten. Met de nodige minpunten, is het geen knallend eind. Maar is het wel vermakelijk om naar te kijken.
5.5
7
6