The Shape Of Water Review

Stap in de wondere wereld van regisseur Guillermo del Toro, ‘The Shape Of Water’

The Shape Of Water Movie Poster
Als je de voorgaande films van regisseur Guillermo del Toro hebt gezien, dan weet je wat je kan verwachten. Want de film ‘The Shape Of Water’ neemt je mee in de gedachten en creatieve uitspattingen van de regisseur. De regisseur mocht vorige maand de Golden Globe voor beste film mee naar huis nemen. Een hele goed prestatie. En dan zijn de Oscars nog niet uitgereikt.

De cast is veel belovend want bekende gezichten als: Sally Hawkins, Octavia Spencer, Michael Shannon, Richard Jenkins, Doug Jones en Michael Stuhlbarg zijn te zien in de film. Acteurs die al geruime tijd mee gaan in de filmwereld en een rol in een film van Guillermo Del Toro aan kunnen. Je stapt als acteur in een andere wereld en moet dat zien te verkopen aan de kijkers. Lees hieronder wat ik van de film ‘The Shape Of Water’ vond. Na het verhaal en de trailer van de film.

Dit is The Shape Of Water

Tijdens de Koude Oorlog in Amerika, in een verborgen en zwaarbeveiligd overheidslaboratorium. Waar de eenzame Elisa werkzaam is, zit zij gevangen in een leven van isolatie. Elisa’s leven verandert voor altijd als zij en collega Zelda een geheim experiment ontdekken.

De recensie van The Shape Of Water

Als je weet dat de regisseur Guillermo del Toro veel inspiratie bij verschillende sprookjes en de bekende griezel klassiekers haalt. Dan merk je bij het zien van ‘The Shape Of Water’ direct dat hij zijn eigen versie van ‘The Beauty And The Beast‘ heeft gemaakt. Wat ook opvalt is dat de hele film met een bepaalde filter of kleur is opgenomen. Het klassieke gevoel komt naar boven. En de kleur groen is een belangrijk onderdeel van de hele film.

De verschillende sets en decors waar ‘The Shape Of Water’ is opgenomen passen perfect bij elkaar. Je gaat terug in de tijd en het zorgt voor een bepaalde sfeer. Dat goed bij de film past. De visuele effecten zijn misschien minimaal, maar dat maakt de film hele authentiek. Alsof er achteraf weinig aan gesleuteld moest worden. Het pak en de visagie achter het bijzondere wezen is ook prachtig gedaan.

Naast een visueel sterke film, wordt er in ‘The Shape Of Water’ ook heel goed geacteerd

Alles kan visueel heel goed zijn maar daarbij hoort ook goed acteer werk. Want het is misschien een fantasie drama, het moet zo goed worden neergezet zodat je het geloofd. En dat weten de acteurs voor elkaar te krijgen. Acteur Doug Jones is vaker te zien als een bijzonder karakter, en dat is bij ‘The Shape Of Water’ ook het geval. Hij is de amfibieën man die wordt gevonden. Je geloofd dat hij het wezen is. Maar door het acteer werk ga je het karakter zien in plaats van het monster.

Daarnaast is actrice Sally Hawkins te zien als Elisa Esposito. Zij is de hoofdpersoon van de film en zet een geweldige rol neer. Zij speelt de dove schoonmaakster. En voelt zich niet compleet. Maar dankzij de amfibieën man voelt zij alle puzzelstukjes op d’r plek vallen. Maar zij is niet de enige in de film. Ieder karakter heeft iets waar zij met heimwee naar kijken. Bijvoorbeeld te kunnen spreken, het ouder worden, acceptatie van de huidskleur en steun in de relatie. En op de één of andere manier weet de amfibieën man iets los te maken bij iedereen. En het puzzelstukje op een ander soort manier in te vullen. Aan het einde van de film voelt het alsof de cirkel rond is.

Mijn conclusie is dat ‘The Shape Of Water’ een film is dat je moet hebben gezien. Verwacht geen knallende blockbuster waar er ieder moment van de film er spanning is te zien. Het begint heel rustig maar wanneer je op de helft van de film bent dan is ‘The Shape Of Water’ goed op gang. Het is geen film dat je perse op een zo groot mogelijk scherm moet hebben gezien.

Grootste filmhits 2019 tot nu toe