The Titan Review
Bron: Netflix & IMDb | The Titan

The Titan Review

Netflix haalt ‘The Titan’ naar de on demand dienst

The Titan Movie Poster
Bron: Netflix & IMDB | The Titan

Officieel zou ‘The Titan’ in de bioscoop gaan draaien maar Netflix stak daar een stokje voor. Want de on demand dienst kocht de rechten en de film is al een tijd te bekijken. De Duitse regisseur Lennert Ruff heeft een aantal short films gemaakt en krijgt de kans om voor het eerst een speelfilm te maken.

Hij werkt samen met de hoofdrol spelers Sam Worthington en Taylor Schilling. Sam werd bekend in Hollywood door de hoofdrol in de science fiction en fantasy film ‘Avatar’. Zijn tegenspeelster Taylor zag je eerder in ‘The Lucky One’, ‘Argo’ maar natuurlijk in alle seizoen van ‘Orange Is The New Black‘. Weten beide acteurs er voor te zorgen dat je naar een goede science fiction thriller kijkt?

Het verhaal van ‘The Titan’ gaat over de luchtmacht piloot Rick Janssen. Hij is uitgekozen om mee te doen aan een militair experiment dat er voor moet gaan zorgen dat de mensheid niet uitsterft. Want de aarde is te vol en de maan van Saturnus, Titan is de enige plek waar de mensheid naartoe zou kunnen. Om dat voor elkaar te kunnen krijgen worden er experimenten gedaan waar het lichaam van Rick drastisch veranderd en dodelijk kunnen zijn.

De recensie van The Titan

Op heel veel vlakken stelt ‘The Titan’ teleur. Het is op een manier ook niet gek dat de film niet in de bioscoop terecht is gekomen, maar naar de on demand dienst Netflix is gegaan. Het heeft even geduurd voordat de film gemaakt kon worden omdat er een stoelendans van actrices was. Want in eerste instantie zouden Ruth Wilson en Sofia Boutella een rol hebben.

Ik denk dat de film al meer energie of flair zou hebben als beide actrices in de film te zien zouden zijn. De cast gaf mij vanaf de eerste seconden van de film al het ‘het interesseert mij niet’ gevoel. Wat er ook met de verschillende karakters gebeurden. Ik had er geen gevoel bij. Terwijl het bij een film gaat om gevoel en meeleven met de karakters.

The Titan Review
Bron: Netflix & IMDB | The Titan

Er is bij ‘The Titan’ gebruik gemaakt van heel veen CGI en green screen. Je ziet dat terug in heel veel scenes. Bijvoorbeeld in een scene waar de hoofdrol spelers naar de buurt kijken, en je ziet dat zij in hun hoofd iets moeten bedenken. En tegen een green screen aankijken.

Er was veel aan te merken op ‘The Titan’, maar was ook wat positiefs te melden?

Het verhaal gaf je wat je nodig had om de film te volgen. Terwijl je als kijker direct een aantal vragen had om met het experiment mee te kunnen denken. Ook maakte een aantal gebeurtenissen en scenes de film een beetje vreemd. Het was niet logische hoe bepaalde karakters handelden of in welke richting het verhaal ging. Het enige interessante wat er in het verhaal gebeurden was de gedachten gang van Rick. Hij begon het experiment met een doel en wilde dat hoe dan ook af maken, alleen veranderde dat al snel naar het negatieve.

The Titan Review
Bron: Netflix & IMDB | The Titan

Ik kan nog meer negativiteit op schrijven maar er was ook wel wat te zeggen over hoe de film in zijn totaliteit was. Als je een makkelijk verhaal wilt volgen, met niet al te veel verrassingen dan is ‘The Titan’ een goede optie. Het kijkt makkelijk weg, en op een manier dat je tussen door nog wat anders kan gaan doen. Mocht je lid zijn van Netflix, zet de film op want het kost je niets extra.

Volgende
Bao Teaser

Game Over Man Review