Bron: Katrina Marcinowski & NETFLIX | The Wrong Missy

The Wrong Missy Review

0
6.5
Klaar voor een over de top komedie?

Bron: Netflix | The Wrong Missy

Netflix en Adam Sandler hebben in de afgelopen jaren een goede relatie opgebouwd. De film ‘Murder Mystery‘ werd door een groot publiek positief ontvangen. Waardoor de streamingdienst en Sandler de relatie hebben voortgezet. Bekende van de filmmaker en acteur zijn elkaar geroepen voor de film ‘The Wrong Missy’. Heeft deze groep mensen het voor elkaar gekregen om een goede film af te leveren? In de recensie van de Netflix film kom je erachter.

Wanneer Tim Morris zijn droommeisje ontmoet en hun relatie snel escaleert door middel van sms’jes, gooit hij zijn voorzichtigheid aan de kant en nodigt haar uit voor de reis van zijn bedrijf op een tropisch resort. Wanneer echter een blind date uit het verleden opduikt op de luchthaven voor het weekendje weg, hij leert te laat dat hij de verkeerde Missy een bericht heeft gestuurd.

Ik wil bij het begin beginnen. Netflix lanceerde een aantal weken geleden de trailer van de film. Waar mijn enthousiasme en nieuwsgierigheid door werden gewekt. In grote lijnen is daar het hele verhaal al uitgelegd, waardoor de kijker het verstand op nul kan zetten. Met dit in mijn gedachten ben ik begonnen aan ‘The Wrong Missy’. De eerste tien minuten zijn voor mij ook direct het meest irritant.

Als kijker ben je getuige van een date dat direct uit de hand loopt. De verkeerde Missy heeft hier een grote rol in, en mijn irritatie level schiet dankzij haar flink omhoog. Waardoor ik mezelf erbij moet houden om niet wat anders te gaan doen. Wanneer Morris terug is van de date, komt de film in een wat rustiger vaarwater. Dat betekend niet dat je van de over de top karakters af bent.

Welke herkenbare en stereotype elementen zitten in de film?

De gehele film zit er vol mee, en de stereotype elementen vliegen je om de oren. Dat is direct één van de herkenbare elementen die Adam Sandler in zijn films verwerkt. Zijn productie bedrijf Happy Madison is er jaren geleden groot mee geworden. De film ademt Sandler, van begin tot aan de aftiteling. Je stapt in een rollercoaster aan humor. Waarbij de plas, poep en slapstick humor de boven toon voeren. De ene grap was nog dommer als de volgende grap. Ben jij te porren voor dit soort films? Dan heb je een geweldige tijd met ‘The Wrong Missy’.

De film van Netflix spreekt mij juist zo aan, omdat het zichzelf niet al te serieus neemt. Naast dat de humor en karakters over de top zijn, is de boodschap dat ook wel. Het draait om Tim Morris en zijn normale, voor hem wat saaie leven. Dankzij Missy ontdekt hij een andere kant. Wanneer de goede Missy op de stoep van het hotel staat, begint dat bij hem binnen te dringen.

Ook al heeft de verkeerde Missy tot dat moment een hele hoop verknald. Voor vele zal haar rol in de film tot het eind voor irritatie blijven zorgen. Terwijl ik op een bepaald moment in de film een andere kant zag. Wat ik heel erg kon waarderen. Alsof je mensen soms van een andere kant moet bekijken. Het werkt ook aanstekelijk wanneer je de film met iemand zit te kijken, en hij rolt over de bank van het lachen. Dit is en blijft een film waar je als kijker niet over na moet denken. Hoe meliger je bent, des te beter de film binnen komt.

The Wrong Missy Review
Vanaf de eerste minuut dat je naar 'The Wrong Missy' kijkt, kan je de vingerafdrukken van Adam Sandler voelen. Van de over de top karakters, humor tot aan de boodschappen. Als de slapstick en flauwe humor in je straatje past, dan is deze film voor jou gemaakt.
6
6.5
7