Thor: Ragnarok stills
Marvel Studios' THOR: RAGNAROK..L to R: Thor (Chris Hemsworth) and Hulk (Mark Ruffalo)..Ph: Teaser Film Frame..©Marvel Studios 2017

Thor: Ragnarok Review

Thor komt in zijn derde solo film: Ragnarok. Waar hij samen met The Hulk het opneemt tegen het kwaad

Thor: Ragnarok movie poster
De eerste twee Thor films werden met gemengde recensies ontvangen. De eerste film werd door vele als oké bestempeld. En The Dark World werd als matige film gezien. Marvel wist tot nu toe niet zo goed wat zij met Thor aan moesten. Met de andere rollen die Chris Hemsworth in de tussen tijd heeft laten zien, is de grappige kant van de acteur naar boven gekomen. Dat liet hij zien in Ghostbusters, waar hij één van de leukste rollen in de film had.

Oude bekende zijn samen met Chris Hemsworth te zien in het derde Thor deel en daar zullen de fans blij mee zijn.

Dit is Thor: Rangarok

Thor komt voor een nieuwe bedreiging te staan,de meedogenloze Hela. Thor verliest zijn magische hamer en wordt gevangen genomen aan de andere kant van het universum. Het wordt voor hem een race tegen de klok om op tijd terug te komen in Asgard om Ragnarok – de verwoesting van Asgard en het einde van de beschaving – te stoppen. Hiervoor moet Thor alleen eerst een dodelijke gladiator strijd overleven, waarbij hij recht tegenover voormalig bondgenoot en mede-Avenger de Incredible Hulk komt te staan.

Dit vond ik van Thor: Ragnarok

In de trailers werd al goed duidelijk gemaakt dat er voor een andere aanpak gekozen werd. Want Thor zou meer persoonlijkheid krijgen door humor toe te voegen. Nu was ik heel benieuwd of dat goed over zou komen. Nu zijn er momenten geweest waar ik om kon lachen. En er zat ook een grap in waar ik goed over na moest denken. Ik had later door dat het een seks grap was, iets wat ik niet van Marvel had verwacht.

Toch kon ik de aanpak van Marvel wel waarderen. De voorgaande films waren heel donker, en dan komt de ‘theorie’ die bij Thor komt kijken niet goed tot zijn recht. Het wordt heel droog en door de humor was het makkelijker om weg te kijken. Het verhaal van. Thor: Ragnarok was te veel bij elkaar. De scenes waar Thor moest vechten voor zijn vrijheid kwamen uit de Planet Hulk strip. De scenes waar Hela probeerde om Asgard plat te gooien of de macht probeerde te pakken komen van de Ragnarok strip. Nu ben ik geen expert in de strips maar als je de verhalen goed tot zijn recht wilt laten komen had het over twee films verspreidt moeten worden.

Thor: Ragnarok Stills
©Marvel Studios 2017

Marvel gaat bij Thor: Ragnarok voor verandering, en geeft Thor zijn krachten een upgrade

Voordat ik naar het positieve ga wil ik het hebben over de scenes die veranderd zijn als je ze vergelijkt met de trailers. Je ziet heel goed dat het voor een green screen is opgenomen. Ook de ‘emotionele’ scene is overduidelijk voor een green screen opgenomen. Wat ik vreemd vond, want Marvel verdiend genoeg aan de films en had de cast en crew makkelijk naar Noorwegen of Schotland kunnen sturen voor opnames.

De superkrachten van Thor hebben een upgrade gekregen en dat is heel gaaf om te zien. De effecten zijn beter en op een groot scherm komt het heel gaaf over. Toch had ik meer actie scenes willen zien. Ze zijn er wel maar het is heel snel of te digitaal. De scene waar Thor en The Hulk het tegen elkaar opnemen was minimaal en had langer gemaakt kunnen worden.

Een aantal andere ‘verassingen’ die in de loop van de film worden onthuld kan ik hier niet bespreken. Dan verklap ik te veel en is de verassing er af. Wat ik als laatste kan zeggen is dat ik niet zou wachten tot de aftiteling is afgelopen. Er zijn twee scenes die getoond worden, de eerste is interessant maar de tweede vond ik de moeite niet waard om op de blijven wachten.

Mijn Conclusie

Er een paar verassingen die in Thor: Ragnarok verwerkt zijn. Om de volgende films te kunnen begrijpen moet je de nieuwste Thor film sowieso gaan kijken. In de bioscoop komt de film het beste tot zijn recht, de kleurrijke scenes die regisseur Taika Waititi vast heeft gelegd. Verwacht niet dat je naar een komedie gaat kijken, want dat is het zeker niet. Als je van The Avengers houdt moet je zeker naar de bioscoop gaan, want naast Thor en The Hulk zie je Doctor Strange ook in een scene.

Creative Blog
Vimeo met de docu: Find My Phone