De recensie van To All The Boys I've Loved Before
Bron: Netflix | To All The Boys I've Loved Before

To All The Boys I’ve Loved Before Review

Wat gebeurd er als je geschreven brieven worden verstuurd To All The Boys I’ve Loved Before

Wat gebeurd er als je geschreven brieven worden verstuurd To All The Boys I've Loved Before
Bron: IMDB & Netflix | To All The Boys I’ve Loved Before

In 2014 kwam het boek ‘To All The Boys I’ve Loves Before’ van Jenny Han uit. Het tienerboek bleef niet onopgemerkt, want het was een heel groot succes. Als een boek tegenwoordig mateloos populair is, kan een verfilming niet uitblijven. Regisseur Susan Johnson had de eer om voor Netflix de film te maken. Haar recente werk is het regisseren van ‘Carrie Pilby’ en produceren van ‘Unleashed’.

Een aantal bekende acteurs zijn betrokken bij de films. Hoofdrolspeelster Lara Condor zag je eerder in ‘X-Men: Apocalypse’ en binnenkort in de verfilming ‘Alita: Battle Angel‘. Daarnaast speelt John Corbett haar vader en tevens Dr. Dan Covey. Ook kan Noah Centineo je bekend voorkomen. Hij was eerder te zien in de televisieserie ‘The Fosters’ en ‘Sierra Burgess Is A Loser’.

Om haar emoties van zich af te schrijven, pent Lara Jean alle gevoelens op papier over vijf verschillende jongens. De brieven zijn klaar om te worden verstuurd. Alleen laat Lara ze in een doos liggen om het voor zichzelf te houden. Tot dat haar zus op een dag de brieven verstuurd, en zij moet aan de vijf mannen uitleggen waarom zij de brieven heeft geschreven. Hoe komt zij door alle chaos heen komen, zonder al te veel kleerscheuren te maken?

De recensie van To All The Boys I’ve Loved Before

De verfilming van ‘To All The Boys I’ve Loves Before’ is een plaatje. De makers hebben er alles aan gedaan om een zo perfect mogelijk beeld neer te zetten. Dat het sfeer heeft en de kleuren heel goed uitkomen. Om te beginnen met de muur van Lara Jean. Het is een knal versie van groen/blauw. Daarbij is de inrichting van de huizen tot in de puntjes gestyled. Iets wat ik heel erg in een film kan waarderen.

Dat je als kijker in het huis wilt wonen waar de hoofdpersoon van de film woont. Actrice Lara Condor is een hele goede match met de film. Zij weet de rol naar zich toe te trekken en weet de niet perfecte tiener te spelen. Waar haar emoties de overhand nemen, en traumatische gebeurtenissen uit het verleden nog niet zijn verwerkt.

Bron: Netflix & Masha Weisberg | To All The Boys I’ve Loved Before

In sommige tiener boek verfilmingen liggen de problemen er te dik bovenop. Toch zijn de scenes waarbij het naar bovenkomt goed uitgesmeerd over de film. Zodat je als kijker vooral kan focussen op het verhaal van nu. De afwisseling en het samenvoegen zorgt voor een juiste balans.

De film ‘To All The Boys I’ve Loved Before’ is een voorbeeld van een film die je moet opzetten om lekker weg te dromen. De beelden en sfeer zorgen ervoor dat je wordt opgeslokt en mee gaat in de wereld van de hoofdpersoon. Nu moet ik wel zeggen dat de trailer een vertekend beeld kan geven van wat je kan verwachten.

De eerste beelden van To All The Boys I’ve Loved Before kunnen een verkeerd beeld geven

De eerste beelden van To All The Boys I've Loved Before kunnen een verkeerd beeld geven
Bron: Netflix | To All The Boys I’ve Loved Before

Het laat vooral zien dat je ziet hoe zij haar rommel rondom de brieven probeert op te ruimen. Toch is dat maar een klein gedeelte van de film. Het draait vooral om haar emoties en waarom zij bezig is met de liefde en gevoelens die daar bij komen kijken. Het is een ingewikkelde puzzel voor haar. Waar terwijl zij in een nep-relatie de voordelen ervaart, er achter komt hoe een relatie in elkaar steekt. Maar ook hoe de gevoelens naar de andere jongens echt zitten.

Wat je in ‘To All The Boys I’ve Loved Before’ vooral ziet is dat alle typische elementen van een tiener of drama film te vinden zijn, maar niet op een goede manier worden ingezet. Het wordt op een matige manier gedaan. Van de oude vriendin, die nu een gigantische bitch moet zijn tot en met het diepte punt van de film. Het komt voorbij maar is niet goed verwerkt.

Toch blijft de film met zijn goede elementen en cast een leuk om naar te kijken. Het is vermakelijk, leidt je af en sleurt je mee in de wereld die je op beeld ziet. Een aanwinst voor de on demand dienst Netflix. Mocht je niet weten waar je naar moet kijken? Dan is ‘To All The Boys I’ve Loved Before’ een aanrader om op te zetten.

The Fate of the Furious