Tomb Raider Review

Warner Bros lanceert de reboot van Tomb Raider met Alicia Vikander in de hoofdrol

Tomb Raider Movie Poster
Bron: Warner Bros & Filmdepot | Tomb Raider

In 2001 en 2003 was Angelina Jolie te zien als de rondborstige Lara Croft. Na vijftien jaar geen film te hebben gemaakt is het tijd om ‘Tomb Raider’ terug te brengen naar het grote scherm. Dit keer is het de beurt aan Alicia Vikander om de rol te vertolken. In 2013 werd de nieuwe videogame uitgebracht en daarmee werd het verhaal anders verteld. Een reboot van de videogame betekend ook een verandering van de films.

De regisseur Roar Uthaug uit Noorwegen kreeg de eer om de videogame te gaan vertalen naar film. Maar hoe zag het er uit op het grote scherm? Kom erachter door de recensie van ‘Tomb Raider’ te lezen na het verhaal en de trailer.

Dit is Tomb Raider

Zeven jaar nadat Lara Croft haar vader van de aardbodem is verdwenen, krijgt de 21 jarige dochter informatie over zijn mogelijke laatste bestemming. Waardoor zij achter haar vader aan wilt gaan, en dat is richting Japan. Samen met Lu Ren gaat zij richting het eiland. En daar vindt Lara Croft meer informatie dan dat zij in eerste instantie had verwacht.

De recensie van Tomb Raider

Je kende Lara Croft als een dame waar je geen ruzie mee wilt krijgen. Ook stond zij bekend om haar grote borsten, korte shorts en twee pistolen. Maar dat kan je vergeten wanneer je ‘Tomb Raider’ gaat zien. Want met Alicia Vikander en de videogame wordt er een andere weg ingeslagen. Ik vindt het een hele goede stap omdat het karakter mannen en vrouwen kan aanspreken. Het gaat om wat iemand doet in plaats van hoe iemand eruit ziet.

Nu heb ik tot nu toe de videogame van 2013 en 2016 niet gespeeld. Maar als ik andere mensen om mij heen moet geloven hebben de makers het verhaal van de videogame grotendeels gevolgd. Ook de looks lijken gekopieerd van de console naar het grote scherm. Maar dat zie je ook goed terug in de film. In een aantal scenes wordt door Lara Croft gezocht naar een oplossing wat je ook doet in een videogame.

Tomb Raider

Het verhaal is misschien aan de standaard kan en niet heel vernieuwend, toch vond ik de manier waarop Lara Croft oftewel Tomb Raider wordt neergezet beter. Zij komt betrouwbaar maar ook persoonlijker over dan haar voorganger. En dat vond ik persoonlijk fijner om naar te kijken. Je snapt waarom zij handelt zoals zij handelt. Ook is zij geen persoon waar alles meteen goed gaat. Lara Croft moet moeite doen om iets voor elkaar te krijgen, en krijgt met tegen slagen te maken.

Naast Lara Croft is er in ‘Tomb Raider’ een grote rol voor Lu Ren weggelegd

De schrik momenten zijn heel goed en ik schrok iedere keer weer. Na Lara Croft vond ik Lu Ren het het beste over komen. Hij weet zijn mannetje te staan en vond de samenwerking van Tom Raider en Lu Ren in de film heel goed. Zij waren gelijk en dat wil je terug zien. Ik hoop dat er meer grote rollen voor Daniel Wu zijn weggelegd. Want na ‘Warcraft: The Beginning’ en ‘Geostorm‘ maar hij ook in andere films een grote rol vertolken. De acteur kan het makkelijk aan.

Tomb Raider Review
Bron: Warner Bros & Filmdepot. | Tomb Raider

Ik had gehoopt dat de twee pistolen wel terug zouden komen. En aan het einde van de film werd er een scene getoond waarbij Lara Croft ging shoppen. Zij ging op zoek naar de twee pistolen, en daarbij had zij de bekende vlecht in het haar. Er moet een tweede deel komen omdat ik de teaser heel erg goed vond. En de film ondanks het oké verhaal een vermakelijke film vond. Warner Bros mag samen met Alicia Vikander en Daniel Wu aan de slag voor een ‘Tomb Raider 2’.

Box Office 2019 – Week 13: Dumbo slaat zijn oren uit