Trolls World Tour Review

0
6.6
Er is meer ruimte voor diversiteit en een boodschap

Genres komen samen in Trolls World Tour

Genres komen samen in Trolls World Tour

Voor Universal was de animatie film ‘Trolls‘ een gigantische hit. Het swingde de pan uit, met onder andere de hit van Justin Timberlake. Na een aantal spin-off series bij Netflix, was het tijd met een waardige opvolger te komen. Eerder dit jaar kon de Amerikaanse kijker thuis op de bank kijken naar ‘Trolls World Tour’. De Nederlandse liefhebber, moest wachten tot dat de film afgelopen augustus in de bioscoop was te zien. Hebben de makers er voor gezorgd dat de film geen kopie wordt? Met de nodige variatie en vernieuwingen? Lees de recensie hieronder, en kom erachter.

In een vrolijk en kleurrijk avontuur dat hen verder brengt dan ooit tevoren doen Poppy en Branch een grote ontdekking. Ze maken deel uit van zes verschillende Trollen-stammen met zeer uiteenlopende muziekstijlen: Funk, Country, Techno, Klassiek, Pop en Rock. Hun wereld staat op het punt een stuk groter maar vooral ook luider en muzikaler te worden.

De eerste ‘Trolls’ film was voor vele een positieve verrassing. Omdat de makers er voor zorgde dat de jaren ’90 figuren een make-over op het grote scherm kreeg. Het eind resultaat was kleurrijk, vrolijk en was van begin tot eind een feel good film. Daar keek ik naar uit toen ik de film de film ‘Troll World Tour’ ging bekijken.

Wat ik wel kreeg was een hele lading humor. Dat is heel goed overgenomen van het eerste deel. Er is gekozen om voor het jonge- maar ook het oudere kijk publiek humor erin te schrijven. De manier waarop de humor wordt overgebracht, is weet de film beter aan te sluiten bij de oudere kijker. Het is humor met een knipoog, wat aan de jongere kijker voorbij gaat.

Het feel good gevoel komt pas aan het eind van de film

De opzet van het verhaal, is minder vrolijk en feel good dan dat je bent gewend. Waarbij de toon van de film minder positief is. Het verhaal wordt zo ingezet je dat moet doen aan een bepaalde standaard. Er moet binnen de lijntjes worden gekleurd. Natuurlijk wordt dit op een muzikale manier gebracht, want je kan alleen bij een bepaald muziek groep horen. Alleen zijn Poppy en Branch daar het niet mee eens.

Alsof de hoofd karakters de stem van de kijker zijn. Het grote nadeel, is dat het verhaal op zo’n manier in de film is gebracht. Dat er veel agressie en haat bij komt kijken. Op die manier wordt het einde van de film belangrijker is. Dan komen alle karakters bij elkaar om uiteindelijk met een goed gevoel te af te sluiten.

Wat ik wel heel erg leuk vind, is dat de makers er voor hebben gekozen om meer diversiteit naar de film te brengen. In ‘Trolls World Tour’ begint dat al bij de muziek. De verschillende muziekstijlen vertegenwoordigen de verschillende culturen en soorten mensen. Daarnaast is er voor gekozen om een Internationaal publiek te betrekken. Van de typische country muziek dat in Amerika wordt gedraaid tot de steeds verder opkomende K-Pop. Heel slim, omdat de filmstudio zo veel mogelijk mensen wilt bereiken en wilt verdienen.

De animatie in Trolls World Tour neemt de kijker mee in de film

Ondanks dat ik het verhaal niet zo positief vind als het eerste deel. Dat betekend niet dat de makers het goed kunnen maken. Zoals ik hierboven al beschreef, was dat het einde wel goed is. Daar komen de karakters en muziek genres samen. De uiteindelijke boodschap, is dat jij jezelf moet zijn. Waarbij je verschillende genres kan samenvoegen. Met andere woorden, laat je niet in een hokje plaatsen.

Ik kan de animatie niet overslaan. Qua stijl is het heel herkenbaar en een goed vervolg op het eerste deel. Het is speels en juist voor een jong publiek gemaakt. Wat ik heel leuk vind in ‘Trolls World Tour’ zijn de verschillende scenes waarin het verhaal of vervolg ervan wordt uitgelegd. Alsof je in een kinderboek stapt. De karakters hebben een ieder bepaalde elementen wat bij de muziek genre hoort. Denk aan de haarstijl bij klassiek, tot de look van de country trolls.

Trolls World Tour Review
De makers van Trolls World Tour hebben geprobeerd om met het verhaal meer diversiteit en een boodschap te verwerken. Dat vertaald zich in een film waarbij er haat bij komt kijken. Het feel good gevoel is er vanaf al komt het terug wanneer de film bijna is afgelopen.
6.5
7
6